هوک رئیس برنامه‌گذاری سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که ایالات متحده امریکا اعلام کرد که این کشور در اجرای کامل تحریم‌های‌ ثانویه علیه کشورهایی که با ایران به تجارت ادامه می‌دهند، تردید نمی‌کند.

به گزارش جماران؛ یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی این کشور اعلام کرد که دولت ترامپ در تحریم کشورهایی که با ایران به تجارت ادامه می‌دهند، تردید نخواهد کرد و متحدان واشینگتن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به نقل از واشینگتن اگزمینر، برایان هوک رئیس برنامه‌گذاری سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که ایالات متحده امریکا اعلام کرد که این کشور در اجرای کامل تحریم‌های‌ ثانویه علیه کشورهایی که با ایران به تجارت ادامه می‌دهند، تردید نمی‌کند.

وی افزود: معافیت تحریم‌ها برای شرکای واشینگتن هدف دولت ترامپ را برای محدود کردن اقدامات بدخواهانه ایران در خاورمیانه تضعیف می‌کند. اگرچه کشورهایی که در مسیر کاهش واردات نفت از ایران گام بردارند می‌توانند به صورت پله به پله واردات خود را از ایران کاهش دهند. هم‌اکنون در حال گفت‌وگو با آلمان فرانسه و دیگر اعضای اتحادیه اروپا در این‌باره هستیم.

هوک همچنین افزود که هدف ترامپ، رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

به گفته هوک قرار است نخستین دور از تحریم‌های آمریکا در رابطه با انرژی، طلا و بانک مرکزی از ۴ آگوست (۱۳ مرداد) و دور بعدی نیز با هدف قرار دادن تراکنش‌های خارجی ایران از ۶ نوامبر آغاز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.