قیمت نفت‌خام سبک شیرین امریکا برای تحویل در ماه آگوست در بازار مبادلات نفتی نیوروک (نایمکس) با ۲۲ سنت کاهش به ۷۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

به گزارش جماران؛ بازار نفت نیمه دوم سال میلادی را امروز (دوشنبه) با کاهش قیمت شروع کرد و این نگرانی وجود دارد که افزایش قابل توجه تولید نفت ممکن است بالاتر از تصور اولیه سرمایه‌گذاران این بازار باشد.

درپی توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که از افزایش احتمالی تولید نفت عربستان سعودی ـ بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک ـ حکایت می‌کرد، قیمت نفت در بازار با کاهش مواجه شده است.

قیمت نفت‌خام سبک شیرین امریکا برای تحویل در ماه آگوست در بازار مبادلات نفتی نیوروک (نایمکس) با ۲۲ سنت کاهش به ۷۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده است. این درحالی است که نفت‌خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهشی ۴۳ سنتی، ۷۸ دلار و ۸۰ سنت قیمت خورده است.

این درحالی است که قیمت نفت‌خام روز جمعه به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۱۴ به بعد رسیده بود و آمارهای روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی نیم‌سال ۲۰۱۸ همگی صعودی بود. از زمانی که اعضای اوپک در هماهنگی با یکدیگر سقف تولید این سازمان را محدود کردند، قیمت نفت مسیر روبه رشدی را طی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.