وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این با اشاره به تصمیم سنای آمریکا در جلوگیری از فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه، واشنگتن را به ایجاد بحران‌های مصنوعی متهم کرده بود.

به گزارش جماران؛ یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) هشدار داد، در صورتی که ترکیه اقدام به خرید سامانه دفاع هوایی S-400 از روسیه کند، واشنگتن علیه آنکارا تحریم اعمال خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این با اشاره به تصمیم سنای آمریکا در جلوگیری از فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه، واشنگتن را به ایجاد بحران‌های مصنوعی متهم کرده بود.

در همین حال وس میشل، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: در صورتی که ترکیه از روسیه سامانه دفاع هوایی S-400 خریداری کند، بهبود روابط میان واشنگتن و آنکارا دشوار خواهد بود.

وی که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما این مسأله را به صراحت عنوان کرده‌ایم که اگر ترکیه S-400 بخرد، عواقبی منتظرش خواهد بود.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: در این صورت ما بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها (کاتسا) تحریم‌هایی وضع خواهیم کرد.

این مقام آمریکایی همچنین اظهار کرد، در صورتی که آنکارا تصمیم به خرید S-400 بگیرد، واشنگتن این توانایی را دارد که انتقال جنگنده‌های F-35 به ترکیه را بنا به نگرانی‌های امنیت ملی متوقف کند.

میشل گفت: ما بر این باوریم که اختیارات حقوقی لازم را در اختیار داریم که به ما اجازه دهد انتقال جنگنده‌های F-35 را تحت شرایط خاص متوقف کنیم.

وی تاکید کرد: دورنمای همکاری‌های صنعتی نظامی آمریکا و ترکیه در صورت خریداری سامانه‌های دفاعی S-400 به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.