سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بعد از بحث و بررسی مفصل آقای نوبخت قول داد که حداکثر تا پایان شهریور سال جاری پاداش آنها مبلغی بالغ بر حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی موضوع پاداش پایان خدمت فرهنگیان، گفت: در این جلسه آقای نوبخت قول داد که حداکثر تا پایان شهریور امسال پاداش پایان خدمات فرهنگیان در سال ۹۶ پرداخت شود.

میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت:‌ این جلسه مربوط به موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان به ویژه مربوط به سال ۹۶ و مطالبات دیگر آنها بود. بعد از بحث و بررسی مفصل آقای نوبخت قول داد که حداکثر تا پایان شهریور سال جاری پاداش آنها مبلغی بالغ بر حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی افزود: موضوع دیگر سایر مطالبات فرهنگیان است که وزارت آموزش و پرورش میزان آن را اعلام نکرده است. قرار شد آموزش و پروش به ترتیب اولویت انواع بدهی‌های مربوط به فرهنگیان و میزان آن را اعلام کرده تا طبق برنامه‌ریزی به صورت تدریجی پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به بررسی و تصویب جزئیات طرح سهمیه ایثارگران، گفت: این طرح ناظر به انجام اصلاحاتی در برنامه ششم توسعه است که کمیسیون اصلاحات را انجام داده و به هیات رییسه برای بررسی در صحن علنی ارائه کرد.

وی در توضیح این طرح گفت: پیش از قانون برنامه ششم سهمیه ایثارگران ۷۰ درصد بود یعنی اگر آنها ۷۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده را کسب کنند می‌توانستند بر اساس سهمیه ایثارگری وارد دانشگاه شوند که این سهمیه برای  رشته‌های پزشکی و پرطرفدار ۸۰ درصد و سایر رشته‌ها ۸۰ درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.