چینی ها ممکن است بخشی از واردات نفتی خود از آمریکا را با واردات از ایران جایگزین کنند.

به گزارش جماران؛ «جان دریسکول» تحلیلگر انرژی و مدیر شرکت خدمات مشاوره ای انرژی JTD گفت: چین احتمالا اقدام آمریکا در وضع تعرفه علیه کالاهای وارداتی از این کشور را با جایگزین کردن واردات نفت خام از ایران تلافی می کند.

تارنمای شبکه خبری راشا تودی روسیه به نقل از این تحلیلگر افزود: اقدام تلافی جویانه پکن در مقابل اِعمال تعرفه از سوی آمریکا می تواند شامل مجازات هایی در خصوص نفت وارداتی از آمریکا باشد. 

دریسکول گفت: اقدام چین در کاهش خرید نفت از آمریکا می تواند به نفع صادرات نفت ایران تمام شود. 

وی افزود: چینی ها ممکن است بخشی از واردات نفتی خود از آمریکا را با واردات از ایران جایگزین کنند. 

دریسکول همچنین گفت: چین مرعوب تهدیدهای ناشی از تحریم های آمریکا نمی شود. این کشور در گذشته نیز مرعوب نشده است بنابراین در این اختلاف دیپلماتیک، چینی ها فقط ممکن است نفت ایران را جایگزین نفت آمریکا کنند که آشکارا خشم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را بر خواهد انگیخت.

چین ماهانه حدود 1 میلیارد دلار نفت از آمریکا خریداری می کند. واردات نفتی این کشور از آمریکا به تازگی به دلیل افزایش بی سابقه تولید نفت در این کشور افزایش یافته است. 

مقامات پکن روز جمعه اعلام کردند با اعمال تعرفه هایی علیه برخی کالاهای آمریکایی از جمله نفت، اقدام این کشور را در وضع تعرفه واردات کالاها از چین تلافی می کنند. 

دریسکول افزود: اگر پکن به محدودیت های تجاری آمریکا با اِعمال تعرفه های نفتی واکنش نشان دهد، واردات از روسیه و دیگر کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای چین جذابیت بیشتری خواهد داشت.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش اعمال تعرفه 25 درصدی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 50 میلیارد دلار را تایید کرد؛ اقدامی که به زعم تحلیلگران آغاز جنگ تجاری با چین است.

رئیس جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی تعرفه های گسترده ای را بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرد که با اعتراض های گسترده ای از سوی شرکای تجاری این کشور مواجه شد.

این اقدام شامل وضع تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم بوده است.

ترامپ با این بهانه تعرفه ها را وضع کرده که می گوید کشورش سالیانه میلیاردها دلار در تجارت با همه شرکای تجاری خود از دست می دهد و باید با این تجارت یک طرفه مقابله کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.