بر اساس بیانیه دولت سوئیس، سفر ماه آینده رئیس‌جمهور به سوئیس جهت یافتن راهی برای تعمیق روابط در زمان تحریم‌های آمریکا انجام می‌گیرد.

به گزارش جماران،  رییس‌جمهور ایران قرار است ماه آینده به سوئیس و اتریش به عنوان دو همسایه اروپایی بی‌طرف سفر داشته باشد. این سفر تحت‌الشعاع اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام کردند که حسن روحانی قرار است ماه آتی به کشورهایشان سفر داشته باشد. 

بر اساس گزارش رویترز، سوییس که عضو اتحادیه اروپا نیست، حافظ منافع آمریکا و عربستان در ایران و حافظ منافع ایران در عربستان است. قرار است در این سفر یک هیات اقتصادی و تعدادی از مقام‌های ایران هم روحانی را همراهی کنند و توافقات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در خلال این سفر به امضا برسد.

دولت سوییس اعلام کرده که روحانی رییس‌جمهور و ظریف وزیر خارجه ایران در نشستی در دوم و سوم جولای با حضور چهار عضو کابینه سوییس از جمله «الین برست» رییس‌جمهور  شرکت خواهند کرد. 

در بیانیه دولت سوییس آمده است که مذاکرات بر آخرین تحولات در مورد توافق هسته‌ای ایران تمرکز خواهد داشت. هدف پیدا کردن راهی برای حفظ دستاوردهای توافق و اطمینان از عدم اشاعه سلاح هسته‌ای در منطقه علی‌رغم تصمیم آمریکا برای خروج از این توافق است.

در این بیانیه آمده است: «سوییس و ایران نقشه راهی در سال ۲۰۱۶ برای روابط دو جانبه‌شان در زمان ریاست‌جمهوری جان شیندرمن ترسیم کردند. مذاکرات در سوییس برای یافتن راهی جهت تقویت روابط در عین تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.