عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: با توجه به عدم پایبندی آمریکا نسبت به تعهدات خود، افرادی چون وزیر خارجه آن هم نباید از تبادل زندانیان صحبت کند، هرچند پیش از این ایران و آمریکا به پای میز مذاکره نشسته باشند.

به گزارش جماران؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، گفت: ایران به صورت مستقیم با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شود اما از طریق مجامع بین‌الملل پیگیر حقوق زندانیان ایرانی در زندان‌های آمریکا می‌شود.

یحیی کمالی پور در خصوص تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی در شرایط پس از برجام، گفت: همه روابط بین کشورها در دنیا طرفینی است و کشوری می‌تواند صحبت از تبادل و روابط و تعهد کند که به آنها پایبند باشد، دولت آمریکا از ابتدا تاکنون به هیچ کدام از معاهدات خود پایبند نبوده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به عدم پایبندی آمریکا نسبت به تعهدات خود، افرادی چون وزیر خارجه آن هم نباید از تبادل زندانیان صحبت کند، هرچند پیش از این ایران و آمریکا به پای میز مذاکره نشسته باشند.

وی افزود: در جریان مذاکرات و بعد از تحقق توافق با 5+1 و برجام، جمهوری اسلامی تعدادی از زندانیان آمریکایی در ایران را آزاد کرد اما آنها در این زمینه هم حاضر به همکاری با جمهوری اسلامی نشدند.

کمالی‌پور یادآور شد: ایران در چارچوب قوانین داخلی و مقررات ملی خود برخورد و رفتار خواهد کرد لذا اگر افرادی دچار تخلفاتی در محدوده سرزمینی ما شده باشند، بنا بر قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد، اگر در زمینه‌هایی هم استحقاق کمک و مساعدت باشند، بنابر قانون عمل خواهیم کرد.

این نماینده مردم در خصوص تعیین تکلیف زندانیان ایرانی در آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم نمی‌تواند با آمریکا وارد مذاکره شود و اقدام به تبادل زندانیان خود کند، اما از طریق مجامع بین‌الملل می‌توان پیگیر حقوق شهروندان ایرانی خارج از کشور شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مذاکره مجدد و توافق جدید با آمریکا هیچ ضرورتی ندارد، بنابراین در صورتی که شهروندان ایرانی در کشور آمریکا دچار مشکلاتی شوند، از طریق مجامع بین‌المللی ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 935931
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.