دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آذر ۹۴ گفته بود: امروز فرزندان و سربازان رهبری، از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند.

به گزارش جماران؛ خبرآنلاین نوشت: محسن رضایی در صفحه اینستاگرامش از اشتباهات در روزهای پس از برجام نوشت، این درحالی است که او در روزهای پس از امضای برجام خود از حامیان این توافق‌نامه بود.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره برجام نوشت:

برجام تمام شده و باید از آن درس آموخت. اولین اشتباه، حضور نداشتن تیم اقتصادی در مذاکرات و وادار نکردن خزانه‌داری امریکا در متن توافقنامه برای ابلاغ تعهدات برجام به بخش های اقتصادی آمریکا و اروپا بود.

دومین اشتباه؛ نیز با دنبال نکردن شروط نه گانه رهبر معظم انقلاب از سوی دولت ومجلس، واقع و برجام درحالی نیمه کاره رها شد که مذاکرات باید ادامه می یافت تا شرایط رهبر انقلاب به عنوان متمم به برجام الحاق شود؛ حال آن که شتابزدگی آقای روحانی در اعلان جشن ملی برجام، مذاکرات را متوقف کرد.

سومین اشتباه، گره زدن اقتصاد به سرنوشت برجام بود که موجب شد کارآفرینان ما بیهوده به مدت چند سال به سراب توافقنامه ای بین المللی چشم بدوزند. اگر نرمش قهرمانانه ایران با این اشتباهات مواجه نمی شد، آمریکا هم نمی توانست راهی برای فرار بیابد. اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه گانه فوق، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند.

ضد و نقیض‌های برجامی رضایی

این روزها که محسن رضایی در نقد برجام گوی سبقت را از دیگر منتقدان ربوده  این سوال در ذهن نقش می بندد که آیا همواره نظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همین بوده است؟

بخشی از صحبت های رضایی را مرور می کنیم:

 24 تیر 94(یک روز بعد از امضای برجام )؛ حقیقتا آقایان ظریف و صالحی و شمخانی مجاهدت بزرگی کردند و به فرجام رساندن این مذاکرات در مقابل شش قدرت بین المللی کار ساده ای نبود.

مهر 94:{با اشاره به ابعاد ثمرات اقتصادی و سیاسی برجام }در زمینه سیاسی توانستیم پروژه منزوی سازی ایران را بشکنیم و در بعد اقتصادی وضعیت ایران از دوران تحریم بهتر می شود.

آذر 94 {در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری ضمن استقبال از دستاوردهای اخیر ایران در پرونده هسته ای} امروز فرزندان و سربازان رهبری، از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند.

دی 94: *ترس دولتمردان آمریکا از اجرایی شدن برجام کاملاً مشهود بود چراکه فشار عربستان، رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکا، بزرگ‌ترین موانع اجرای برجام به شمار می‌آمد.

*امروز که برجام، اجرایی شده قاطبه ملت ایران یک‌صدا فریاد برمی‌آورند که: زنده‌باد جمهوری اسلامی ایران- پاینده باد وحدت ولایی ملت ایران

*هر نوع برداشت جناحی و شخصی از اجرایی شدن برجام، نوعی ناشکری به شمار می‌آید. باید از همه دست‌اندرکاران و نقش‌آفرینان این موقعیت سپاسگزاری کنیم.

اردیبهشت 95: ما مخالف برجامی که رهبر انقلاب مشروط پذیرفتند نیستیم، از این تصمیم هم حمایت می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 935876
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.