سیاست‌های دولت تدبیر و امید را در شهرستان دنا پیگیری و عملی می‌کنم. همچنین باید مشکلات عمومی مردم را به جد پیگیری کنم. با توجه به بحث کم‌آبی این روزها باید در روستاهایی که مشکل کم‌آبی دارند و شرایط‌شان بحرانی است، بیشتر حضور پیدا کرده و مشکلات‌شان را پیگیری کنم.

به گزارش جماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: روز گذشته «نادیا صداقت» به عنوان سرپرست فرمانداری دنا انتخاب شد تا برای اولین‌بار یک زن در این استان بر صندلی فرماندار یکی از شهرستان‌های ٨ گانه بنشیند. صداقت ١٨ سال سابقه خدمت در فرمانداری دنا دارد و قبل از انتخابش به عنوان فرماندار دنا، سه سال به عنوان معاون فرماندار دنا مشغول به کار بوده است. او پیاده کردن سیاست‌های دولت تدبیر و امید را جزو اولویت‌های کاری خود می‌داند.

توسعه همه‌جانبه شهرستان دنا بیش از هر چیز دیگری مدنظر نادیا صداقت است. فرماندار جدید شهرستان دنا معتقد است که باید از ظرفیت زنان بیشتر استفاده کرد و زنان باید بتوانند بیش از پیش سکاندار پست‌های کلیدی و مدیریت‌های اساسی کشور باشند و می‌خواهد تمام تلاشش را برای رساندن زنان به جایگاهی که حق‌شان است، انجام دهد.

چه مسیری را برای فرماندار شدن طی کردید؟

من ١٨ سال سابقه کار در فرمانداری دنا دارم. از ابتدای شروع به کارم تا الان همیشه در سمت‌های مختلفی در فرمانداری دنا مشغول به کار بوده‌ام. با دیپلم سر کار آمدم و ماشین‌نویس بودم. بعد از ماشین‌نویسی فوق دیپلم گرفتم و کارشناس شدم. بعد از آن از آنجایی که رشته‌ام حسابداری بود، در سمت حسابدار مشغول به کار شدم و بعد از آن در حوزه‌های دیگر به کارم ادامه دادم. هم کارشناس انتخابات بودم و در انتخابات‌ها بیشترین پیگیری‌ها را خودم انجام می‌دادم. یک سال و نیم حسابدار بودم و بعد از آن به عنوان معاون سیاسی به کارم ادامه دادم. سه سال و خرده‌ای به عنوان معاون سیاسی مشغول به کار بودم و بعد از آن هم که الان بالاخره به عنوان فرماندار انتخاب شدم.

برای رسیدن به مرحله‌ای که الان به آن رسیده‌اید، چه مانعی سخت‌تر از همه بود؟ به هرحال به عنوان یک زن آن هم در شهرستان‌ها که شاید بهای کمتری به زنان بدهند، چگونه توانستید به این موقعیت برسید و فرماندار شوید؟

من پشتوانه خوبی داشتم. شوهرم واقعا پشتوانه خوبی بود که من به اینجا برسم. خودم هم واقعا پشتکار خوبی داشتم. هر مسوولیتی که به من پیشنهاد می‌شد، با هر سختی‌ای که بود می‌پذیرفتم. به همین دلیل هم تجربه‌ام در آن کار بالا می‌رفت. من درباره همه کارهای فرمانداری سعی می‌کردم یاد بگیرم، تجسس می‌کردم و از کسانی که بلد بودند سوال می‌پرسیدم تا یاد بگیرم. هیچ‌وقت عارم نمی‌شد که بگویم کاری را انجام نمی‌دهم. خودم به شخصه پیگیر کار مردم می‌شدم و هرکاری را انجام می‌دادم.

الان چه وضعیتی در «دنا» پیش رو دارید؟ چه موانعی پیش روی شما است؟

من ٣ بچه دارم؛ دختر بزرگم ١٨ ساله است و امسال کنکوری است، دختر دومم هم اول دبیرستان (سال دهم) است و یک پسر کوچک پنج ساله هم دارم. تنها چیزی که فکر می‌کنم برایم سختی ایجاد کند، بچه‌هایم و تحصیل آنها است که نگرانم کار من به درس آنها لطمه وارد کند. البته شوهرم از من می‌خواهد نگران نباشم و می‌گوید پشتم هست و معتقد است تحصیل بچه‌ها به کار من لطمه نمی‌زند و کار من هم به‌طور متقابل تاثیری در تحصیل بچه‌ها نخواهد داشت. تنها چیزی که مانع کارم شاید باشد، نگرانی‌ام برای بچه‌هایم است وگرنه از نظر کاری مشکلی ندارم. ان‌شاءالله سعی و تلاشم را می‌کنم که اعتماد مردم و مسوولان را به درستی پاسخ دهم.

مهم‌ترین کاری که می‌خواهید برای دنا انجام دهید، چیست؟

سیاست‌های دولت تدبیر و امید را در شهرستان دنا پیگیری و عملی می‌کنم. همچنین باید مشکلات عمومی مردم را به جد پیگیری کنم. با توجه به بحث کم‌آبی این روزها باید در روستاهایی که مشکل کم‌آبی دارند و شرایط‌شان بحرانی است، بیشتر حضور پیدا کرده و مشکلات‌شان را پیگیری کنم. پروژه‌های عمرانی روستاها و شهرستان را پیگیری می‌کنم و اعتبارات بیشتری را برای‌شان از منابع استانی بگیرم. تلاشم را بیشتر کنم که به جامعه زنان کشور و زنان شهرستان و استان‌مان توجه بیشتری شود. ان‌شاءالله زنان دیگر هم بتوانند پست‌های بالاتر و کلیدی را بگیرند و از ظرفیت زنان استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.