آنچه در روابط ایران و آمریکا اتفاق افتاده و همچنین اعمال تحریم‌های جدید، تازگی ندارد. ملت ایران چنین اقداماتی را در چهل سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد بارها و بارها دیده‌اند اما این مساله بدان معنی نیست که تحریم‌ها بی‌اثر و بی‌نتیجه باشند.

به گزارش جماران؛ قنبری تاکید کرد: اکنون بحران خطرناکی به وجود نیامده که آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مردم و فعالان سیاسی-اجتماعی با محدودیت مواجه شود.

داریوش قنبری، عضو حزب مردم‌سالاری با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که کشور برای عبور از این بحران نیاز به وحدت و انسجام ملی دارد و نباید با اقدامات نسنجیده کاری کرد که مشکلات مردم بیشتر شود.

او گفت: «آنچه در روابط ایران و آمریکا اتفاق افتاده و همچنین اعمال تحریم‌های جدید، تازگی ندارد. ملت ایران چنین اقداماتی را در چهل سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد بارها و بارها دیده‌اند اما این مساله بدان معنی نیست که تحریم‌ها بی‌اثر و بی‌نتیجه باشند؛ چون اگر اینطور بود آمریکا برجام را پاره و تحریم‌ها را دوباره شروع نمی‌کرد. بنابراین تحریم‌ها حتماً در وضعیت اقتصادی ما اثر دارند و مشکلاتی را در مراودات اقتصادی ما ایجاد می‌کنند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به مسئولان توصیه کرد در شرایط فعلی با انسجام و همدلی در پی حل مشکلات مردم باشند تا فشار بر آن‌ها بیش از این نشود.

او همچنین با اشاره به تاکید قانون اساسی بر آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و حقوق‌شهروندی گفت: «حقوق‌شهروندی و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی متأثر از فرآیندهای خارجی نیست که اکنون با شروع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی نگران محدود شدن این آزادی‌ها باشند. تنها در شرایطی حاکمیت می‌تواند محدودیت‌های این‌چنینی ایجاد کند که کشور با بحران خطرناکی مانند جنگ مواجه باشد.»

قنبری تاکید کرد: «اکنون بحران خطرناکی به وجود نیامده که آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مردم و فعالان سیاسی-اجتماعی با محدودیت مواجه شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 916759
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.