محسن هاشمی اظهار کرد: هدف از نشر این کتاب انتشار خاطرات مربوط به سال1374رئیس مجمع فقید تشخیص مصلحت نظام بوده است.

به گزارش جماران؛ کتاب خاطرات 'مرد بحران ها' مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

آیین رونمایی کتاب خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی به نویسندگی لیلی هاشمی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام شد.

محسن هاشمی فرزند ارشد رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در این آیین اظهار کرد: هدف از نشر این کتاب انتشار خاطرات مربوط به سال1374رئیس مجمع فقید تشخیص مصلحت نظام بوده است.

وی ادامه داد: هر سال یکی از افراد خانواده از جمله نوه و نتیجه ها خاطرات و دست نوشته های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را در اختیار می گیرند و به مدت یک سال این کتاب را تهیه خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در طول 14سال اخیر این حرکت وجود داشته است؛ چرا که آیت الله هاشمی مفسر قرآن، مرد میدان های خطر، سنبل مقاومت و یار صالح امام (ره) و رهبری بودند.

هاشمی با بیان اینکه محتویات کتاب مربوط به سال 1374 است، گفت: در آن زمان سازندگی با بحران افزایش قیمت ارز و کاهش خرید نفت مواجه می شود که آیت الله هاشمی رفسنجانی این وضعیت را با تدبیر مدیریت می کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این کتاب توفیقات برنامه اول توسعه کشور در آن منتج به نتیجه شده و بسیاری از پروژه های عمرانی استان ها افتتاح و به بهره برداری می رسد.

هاشمی بیان کرد: در این سال همچنین شاهد رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی، اصلاح فروشگاه های شهروند و رفاه و ایجاد حزب کارگزاران سازندگی هستیم.

وی همچنین در مراسم هم زمان آیین پهلوانی و فرهنگ جوانمردی که در سی یکمین دوره نمایشگاه کتاب نیز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رویکردهای شهرداری تهران ترویج و توسعه ورزش همگانی برای شهروندان و خانواده ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه عقل سالم در بدن سالم رشد و به شکوفایی می رسد گفت: با ترویج ورزشی همگانی زندگی ماشینی را به انسان محور تبدیل خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر بعد پهلوانی و جوانمردی نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است، افزود: امید واریم با حضور مرشدان، نقالان و زورخانه های فعال این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم و در این زمینه قول اولیه تشکیل خانه نقالی را در پایتخت خواهم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.