در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: این دومین دور از مذاکرات در این قالب پس از دیدار در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه 2018 (بهمن 1396) بود. بحث ها با تمرکز بر اوضاع سیاسی و انسانی در یمن صورت گرفت و سازنده بود.

به گزارش جماران؛ اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه در پی دور دوم مذاکرات با ایران در خصوص موضوعات منطقه ای اعلام کرد: رایزنی های سیاسی امروز که با تمرکز بر اوضاع سیاسی و انسانی در یمن برگزار شد، سازنده بود.

سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رایزنی های سیاسی اتحادیه اروپا و چهار کشور اروپایی (EU/E4) درباره مسائل منطقه ای با ایران روز سوم می در شهر رم به ریاست 'هلگا اشمید' دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا شد و چهار کشور اروپایی (فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلستان) در سطح مدیران سیاسی در این مذاکرات شرکت داشتند. ریاست هیات ایرانی نیز بر عهده 'حسین جابری انصاری' معاون وزیر امور خارجه ایران بود. 

بیانیه اتحادیه اروپا می افزاید: این دومین دور از مذاکرات در این قالب پس از دیدار در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه 2018 (بهمن 1396) بود. بحث ها با تمرکز بر اوضاع سیاسی و انسانی در یمن صورت گرفت و سازنده بود. 

در پایان این بیانیه آمده است: مشارکت کنندگان توافق کردند که دور بعدی مذاکرات در آینده ای نزدیک در بروکسل برگزار شود. 

دیدار امروز (پنجشنبه) در رم پایتخت ایتالیا چند روز پس از آن انجام شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک نمایش تلویزیونی مدعی شد سازمان اطلاعات اسرائیل توانسته 55 هزار پرونده را درباره برنامه های ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای به دست آورد. 

ادعاها و جوسازی ناشیانه نتانیاهو علیه برنامه هسته ای ایران در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی از آغاز اجرای برجام تاکنون دست کم 10 بار پایبندی کامل تهران به توافق هسته ای را تایید کرده و در پی ادعاهای نتانیاهو هم آژانس در بیانیه ای تاکید کرد که طبق گزارش دسامبر 2015 مدیرکل، ادعاهای گذشته علیه ایران نیز مربوط به فعالیت های علمی بوده و هیچ نشانه ای از چنین فعالیت هایی پس از سال 2009 در دست نیست و شورای حکام آژانس نیز اعلام کرده بررسی این موضوع مختومه شده است.

این درحالی است که کشورهای اروپایی در تلاش هستند برای راضی کردن آمریکا به ماندن در توافق هسته ای موضوع مذاکرات با ایران در خصوص موضوعات موشکی و منطقه ای را به پیش ببرند. 

در همین حال، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در یک پیام تصویری با رد هر گونه مذاکره مجدد درباره برجام تاکید کرد: این پیام ایران است؛ فقط یک راه پیش رو داریم و آن عمل ایالات متحده آمریکا به تعهدات خود در برجام است؛ مماشاتی در کار نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.