ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون در این تماس تلفنی که به درخواست طرف فرانسوی انجام شد، در خصوص توافق هسته ای گفت و گو کردند.

به گزارش جماران؛ روسای جمهوری روسیه و فرانسه در تماس تلفنی بار دیگر بر حفظ توافق هسته ای با ایران برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کردند.

ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون در این تماس تلفنی که به درخواست طرف فرانسوی انجام شد، در خصوص توافق هسته ای گفت و گو کردند و رئیس جمهوری فرانسه، پوتین را در جریان نتایج سفر اخیر خود به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور درباره برجام قرار داد.

به گزارش رسانه های روسی، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ترزا می نخست وزیر انگلیس اعلام کرده اند که آماده هستند در چارچوب گسترده تری در خصوص محدودیت های برنامه هسته ای ایران مذاکره کنند.

تنها ساعتی پس از انتشار بیانیه سران سه کشور اروپایی درباره نیاز به توافق تکمیلی با ایران، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود تاکید کرد که برجام قابل مذاکره مجدد نیست و جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی فراتر از تعهدات خود نمی پذیرد.

پس از مخابره این خبرها، دیروز دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه و کاخ کرملین با بیان اینکه از موضع شرکای اروپایی اطلاع داریم که معتقدند برجام باید حفظ شود، بار دیگر تاکید کرد: برجام قابل نقض نیست، در غیر اینصورت هیچ زمینه ای برای ادامه تماس ها و گفت وگوها وجود ندارد.

آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) نیز در توئیتر نوشت: مواضع کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو مذاکرات هسته ای، برجام را به خطر انداخته است.

آمریکا از ابتدای دولت ترامپ در مخالفت با یک توافق بین المللی و یک قطعنامه شورای امنیت که مورد تایید قرار گرفته و قطعنامه ای است که دولت ایالات متحده نیز یکی از بانیان آن بوده و رای مثبت به آن داده است، حرکت می کند.

به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، رئیس جمهوری آمریکا نه تنها این قعطنامه را اجرا نکرده بلکه تعهدات دولت آمریکا را نیز نقض کرده است و امروز علاوه بر اینکه به تعهدات خود باز نمی گردد، زیاده خواهی هایی فراتر از برجام دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.