در این زمینه شناخت کیفیت آب دریاچه وان و تطابق آن با دریاچه ارومیه در دانشگاه‌های مراغه، ارومیه و تهران انجام شده و فرصت مناسبی برای احیای دریاچه ارومیه است تا آب مورد نیاز آن از وان ترکیه تأمین شود.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه انجام شده و احتمال انتقال آن وجود دارد.

سیدهادی بهادری با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشتر پروژه‌های عمرانی ارومیه در حال به سرانجام رسیدن است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال سال شکوفایی و رونق در این شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال مردم شهرستان ارومیه از ناوگان حمل و نقل ریلی بهره‌مند می‌شود، تصریح کرد: در این رابطه از لحاظ اجرایی محوطه‌سازی پروژه به پایان رسیده و هم‌اکنون تجهیز ایستگاه راه‌آهن در حال انجام است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انجام مطالعات اولیه انتقال آب از ارس و دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه مطرح کرد: در این زمینه نیز شناخت کیفیت آب دریاچه وان و تطابق آن با دریاچه ارومیه در دانشگاه‌های مراغه، ارومیه و تهران انجام شده و فرصت مناسبی برای احیای دریاچه ارومیه است تا آب مورد نیاز آن از وان ترکیه تأمین شود.

بهادری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه ـ سرو وارد فاز اجرایی می‌شود اظهار کرد: این موضوع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده، اعتبار ورودی جاده سرو-ارومیه به مبلغ 10 میلیارد تومان گرفته شده است گفت: در این رابطه چهاربانده شدن آزادراه سرو تا سال آینده به پایان می رسد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: علاوه بر آن مبلغ پنج میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه گرفته شده تا پس از سال ها در سال 97 به بهره برداری برسد.

بهادری مطرح کرد: از سوی دیگر برای پایان بخشی به پروژه تالار ارومیه نیز اعتبارات مورد نیاز گرفته شده تا امسال به پایان برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.