عضو فراکسیون امید مجلس موانع فعالیت های حزبی در کشور را تشریح کرد.

به گزارش جماران، عبدالرضا هاشم زایی درباره وضعیت احزاب در کشور و تاریخچه احزاب در کشور گفت: این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به هر دلیلی حزب در ایران جا نیفتاده است حتی حزبی همچون جمهوری اسلامی بعد از مدتی فعالیت  با نظر حضرت امام (ره)  منحل شد؛ آن هم حزبی که تقریبا فراگیر شده بود زیرا  شخصیت هایی که در تاسیس حزب دخالت داشتند مورد قبول قاطبه مردم بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود : با اشاره به اینکه زمانی می توان از حزب سخن گفت که کاندیدایی را رصد و بعد به مردم معرفی کند و همچنین در امور به وی خوراک محتوایی و غیره بدهد، اظهار کرد: حزب باید تشکلاتی کار کند اما در واقع احزاب تشکیلاتی کار نکرده و بلکه اجتهادی کار کردند.

وی افزود: به عنوان مثال فرض کنید مسئله ای در فراکسیون امید یا تشکیلات دیگری تصویب می شود اما برخی اطاعت نمی کنند و به نظر خود عمل می کنند که نشان می دهد کار تشکیلات در کشورمان جا نیفتاده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: در واقع شورای عالی هماهنگی جبهه اصلاحات اولین بار برای انتخابات مجلس تشکیل شد و بعد در ادامه فعالیتش به ریاست جمهوری رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه حزب اعتدال و توسعه به نام طرفداران دولت درست شده است، ادامه داد: بر این اساس در ادامه تعداد زیادی از احزاب اصلاح طلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با هم ائتلاف کردند و بعدها طرفداران نیز به دولت پیوستند و لیست ارائه کردند که بعضا مثل تهران 100 درصد برنده شدند و در برخی نقاط نیز به دلیل رد صلاحیت های گسترده کاندیدا نداشتند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی اقدام سیاسی انجام می شود یکسری ایراد و انتقاد وجود خواهد داشت، اظهار کرد: اعتقاد دارم که احزاب در تمام کشورها رقیب هم هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه داشتن ساختار حزبی با نگاه های مذهبی خیلی مشکل و سخت است، ادامه داد: تجربه 38 ساله نشان می دهد پارلمان و جمهوری و رای مردم بدون حزب نمی تواند خیلی مفهوم داشته باشد. به عنوان مثال در تهرانی که 10 میلیون جمعیت دارد مردم از کجا می تواند افراد کاندیدا را بشناسد لذا باید به برنامه رای بدهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر تشکیلات به شخص متکی باشد، دوام ندارد، اظهارکرد: به عنوان مثال در مسائلی که اخیرا اتفاق افتاد برخی از شعارها مانند "نه اصلاح طلب و نه اصولگرا" بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نابراین اعتقاد دارد عملکرد این شورا در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس موفق بوده و اگر نواقصی داشته باید برای آینده برطرف شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 889684
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.