آخرین اخبار رسیده از جلسه شورای‌عالی کار حکایت از این دارد که اعضای کارگری و وزیر کار شورای عالی کار و کار فرمایان با افزایش حدود 20 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال 97 توافق کردند.

به گزارش جماران؛ پس از تشکیل چندین نشست شورای عالی کار با دستور کار دستمزد ۹۷، سرانجام پس از نشست‌های متعدد شرکای اجتماعی، دستمزد حداقلی بگیران حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

آخرین اخبار رسیده از جلسه شورای‌عالی کار حکایت از این دارد که اعضای کارگری و وزیر کار شورای عالی کار و کار فرمایان با افزایش حدود 20 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال 97 توافق کردند و این موضوع در شورای عالی کار تصویب شد.

همچنین افزایش سایر سطوح مزدی در فروردین ماه سال آینده تعیین می شود.

با اجرای این میزان افزایش دستمزد کارگران با 189هزار تومان افزایش به یک میلیون و 115هزار  درسال 97 رسید.سایر سطوح مزدی در فرودین ماه سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.

بر این اساس میزان دستمزد حداقلی بگیران با احتساب مبلغ 110 هزار تومانی بن کارگری و 40 هزار تومانی حق مسکن یک میلیون و 265 هزار تومان برای سال آینده خواهد بود.

قرار است پس از تعیین تکلیف در خصوص مزدبگیران سایر سطوح مزدی در فروردین ماه بخشنامه افزایش دستمزد از سوی علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی ابلاغ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.