این سفر هم در ادامه گفت‌گوهای بسیار خوبی است که در چند سال گذشته به خصوص ماه‌های گذشته در حوزه سیاسی و نظامی بوده است.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه کشورمان اهداف سفر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی ایران به پاکستان را تشریح کرد.

محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه بی‌نظیر بوتو، در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود گفت: پاکستان یک همسایه نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و ما روابط ویژه‌ای با پاکستان داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: این سفر هم در ادامه گفت‌گوهای بسیار خوبی است که در چند سال گذشته به خصوص ماه‌های گذشته در حوزه سیاسی و نظامی بوده است.

وی به حضور هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان در این سفر اشاره کرد و گفت: امیدواریم نشست‌های خوبی در اسلام‌آباد و کراچی داشته باشیم و هیات اقتصادی ما بتواند از این فرصت استفاده و با شرکای خود بیشتر آشنا شوند و آنهایی هم که از قبل ارتباط داشتد،‌ ارتباط آنها گسترده‌تر شده و زمینه برای همکاری بیشتر فراهم شود.

ظریف با اشاره به حجم فعالیت‌های اقتصادی دو کشور اعلام کرد: ظرفیت‌های بیشتری برای بالابردن حجم مراودات اقتصادی وجود دارد و ما بدنبال آن هستیم تا روابط بانکی میان دو کشور راحت‌تر شده و با تسهیلات تعرفه‌ای ترجیحی بین دو کشور، به سمت تجارت‌آزاد و گسترس همکاری ها در حوزه اقتصادی برویم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار کرد: در حوزه سیاسی نیز روابط دو کشور خوب است و رفت و آمدهای خوبی داشتیم و امیدواریم اینگونه رفت و آمدها را گسترش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.