نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر یک استان آب آشامیدنی ندارد نسبت به ایجاد بحران‌های اجتماعی در استان یزد در پی قطعی آب هشدار داد

به گزارش جماران، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر یک استان آب آشامیدنی ندارد نسبت به ایجاد بحران‌های اجتماعی در استان یزد در پی قطعی آب هشدار داد.

سید ابولفضل موسوی بیدکی با اشاره به قطع آب آشامیدنی استان یزد به «فام‌نیوز» گفت: آب آشامیدنی استان یزد از صبح امروز قطع شده است و در حال حاضر یک استان آب ندارد که این به معنای ایجاد بحران‌های اجتماعی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.

وی اظهارداشت: ما سعی کردیم مردم استان یزد را به آرامش، صرفه جویی و عدم ذخیره‌سازی دعوت کنیم، مسئولان استان و شخص استاندار هم در تماسی که بنده با وی داشتم قول دادند که این مشکل تا فردا صبح حل خواهد شد.

موسوی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال میزان بارش‌ها در کشور کم شده بود وزارت نیرو در اقدامی ده درصد از آب آشامیدنی استان اصفهان و یزد را از حجم آب ذخیره‌ای که پشت سد زاینده رود است را کم کرد.

وی ادامه داد: آبی که در حال حاضر از زاینده رود به استان یزد منتقل می‌شود برای آشامیدن است و اگر این آب قطع شود کل آب آشامیدنی استان قطع می شود، قبلا آب زاینده‌رود به سمت باتلاق گاوخونی می‌رفت و سفره‌های زیر زمینی سیراب می‌شد و ما آب آشامیدنی استان یزد را از این سفره های زیر زمینی تأمین می‌کردیم و مشکلی هم نداشتیم اما از آنجایی که انتقال آب به سمت گاوخونی قطع شد لذا آب از طریق لوله به استان یزد انتقال می‌یابد.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: باید حرف‌های مردم استان اصفهان نیز شنیده شود و دولت به تکلیفش برای جبران خسارت کشاورزان این منطقه که در پی خشکسالی‌های چندسال اخیر بوده است عمل کند چرا که اگر دولت این خسارت را می‌داد قطعا مردم این استان پیگیر قطع انتقال آب به یزد نبودند.

نماینده مردم یزد در خانه ملت اضافه کرد: بنده صبح که وضعیت را دیدم با استاندار تماس گرفتم و وی گفت ما در حال رصد اخبار هستیم و احتمال اینکه مردم یا آب و یا برق را قطع کنند وجود دارد و به همین منظور تیم های تعمیر و نگهداری و بازسازی در حال آماده باش هستند که اگر این اتفاق بیفتد با سرعت تعمیرات را انجام دهیم.

موسوی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان ورزنه دو تیر برق را انداختند و باید با توجه به پیش‌بینی های که شده بود تا بعدازظهر امروز این دو تیر برق تعمیر می‌شد و مشکل جریان برق حل می‌شد که متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 880230
  • منبع: فام نیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.