دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: کسی که مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده می‌گیرد بعد از مقام معظم رهبری اختیارات وسیعی در کشور دارد. اینکه فرد تبدیل به اپوزیسیون شود، درست نیست.

به گزارش جماران؛ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مساله احمدی‌نژاد موضوعی است که هر از چند گاهی بر سر زبان‌ها و رسانه‌ها می‌افتد. یکی از تئوری‌های ایشان این است که همواره روی آنتن باشد و هر سری یک بحث به وجود می‌آورد.‌

محمدرضا باهنر در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال ۹۶ سالی بود که در آن هم حوادث تلخ داشتیم و هم حوادث شیرین گفت: زلزله‌های متعددی در کشور رخ داد که تاسف‌بارترین آن زلزله کرمانشاه بود. در این زلزله ما تعدادی از عزیزان خود را از دست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه دولت و سایر نهادها تمام تلاش خود را کردند که مشکلات مردم زلزله‌زده مرتفع شود اما باز هم گرفتاری‌هایی دارند. حادثه دیگر غرق شدن کشتی سانچی بود که ما در آن تعدادی از متخصصان خود را از دست دادیم. حادثه ناگوار دیگر سقوط هواپیمای پرواز تهران – یاسوج بود که هنوز امداد و نجات آن و کشف اجساد درگیر و دار قرار دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم و نامه‌اش به رهبری گفت: موضوع آقای احمدی‌نژاد موضوعی است که هر از چند گاهی بر سر زبان‌ها و رسانه‌ها می‌افتد. یکی از تئوری‌های ایشان این است که همواره روی آنتن باشد و هر سری یک بحث به وجود می‌آورد.‌

وی ادامه داد: در طول عمر انقلاب اسلامی افرادی بوده‌اند که مسئولیت داشته‌اند که آمده‌اند و رفته‌اند و یا در حال حاضر مسئولیت دارند. اینکه ما نقاط مثبت و اشکالات را ببینیم خوب است اما باید منصفانه عمل کنیم. اعلام بحث رفراندوم باید کارشناسی باشد و فردی با این سابقه اگر بخواهد هر روز در گوشه و کناری داستانی بیان کند، درست نیست.

باهنر تاکید کرد: کسی که مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده می‌گیرد بعد از مقام معظم رهبری اختیارات وسیعی در کشور دارد. اینکه فرد تبدیل به اپوزیسیون شود، درست نیست. یک عده معتقد هستند بسیاری از مشکلات حال حاضر ریشه در هشت ساله دوره آقای احمدی‌نژاد دارد. ایشان به هر حال در یک زمانی مسئولیتی را برعهده داشتند. اینکه هر روز حرف‌هایی بزنند با فرض اینکه اطرافیانش مورد مواخذه قرار گرفته‌اند، درست نیست.

 رئیس پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ایشان گاهی توهماتی دارند که در زمان ریاست جمهوری‌اش هم این توهمات را بیان می‌کرد و هر زمان که ما درباره این توهمات از ایشان می‌پرسیدیم آن را موکول به آینده می‌کردند و می‌گفتند بعدا خواهید فهمید. امروز هم برای روی آنتن بودن نباید اصل نظام را زیر سوال ببریم. ایشان باید در رفتار خود تجدیدنظر کند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: البته رسانه‌ها هم در این زمینه دارای اشکالاتی هستند. بعد از اظهارنظرهای آقای احمدی‌نژاد به ما می‌گویند که شما طرفدار ایشان بودید و زمانی از او حمایت می‌کردید. این خود نوعی فرار رو به جلو است. ما نباید به این رفتارها دامن بزنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اظهارات رئیس جمهور و اینکه این روزها او به دوقطبی شدن جامعه دامن می‌زند و به طور مثال علوم را به اسلامی و غیراسلامی تقسیم می‌کند، گفت: در کشور ما بعضی از جریانات سیاسی علاقه‌مند هستند که همیشه یک جریان دوقطبی وجود داشته باشد و آن را ادامه بدهند. این خسارت‌های زیادی به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌زند و برخی‌ها به دنبال تحمیل این داستان هستند.

وی تاکید کرد: انتخابات قله افتخار ماست. ما در هر انتخابات دو الی سه ماه قبل و بعد از آن هم درگیر دوقطبی‌ها هستیم. می‌توانیم بگوییم دوقطبی در زمان انتخابات عادی است اما بعد از انتخابات معنی ندارد. آنچه در زمان انتخابات رخ می‌دهد یک رقابت است و ما بعد از آن باید رقابتها را به رفاقت‌ها تبدیل کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: گاها بعد از انتخابات همین مسائل حاشیه‌ای اتفاقات را از متن به حاشیه می‌برد و آن چیزی که به حاشیه است را به متن می‌آورد و مطالبات مردم فراموش می شود.

باهنر تاکید کرد: زمانی که یک رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود همه باید به کمک او بیایند و اگر رئیس‌جمهور هم بخواهد متن را به حاشیه و حاشیه را به متن بیاورد نمی‌توان کشور را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مطالبات مردم کاملا مشخص و روشن است. آنان خواهان تولید، رونق اقتصادی، از بین رفتن تورم، محیط زیست و... هستند. اینکه یک دفعه در این میان صحبت از رفراندوم کنیم صحیح نیست. حرف مردم و حاکمیت یکی است. با رفراندوم می‌خواهیم به چه چیزی برسیم. زمانی آقای رئیس‌جمهور می‌توانند بعضی از بحث‌ها را در کرسی‌های آزاداندیشی انجام دهند اما روز ۲۲ بهمن در یک حرکت عظیم مردمی مطرح کردن رفراندوم درست نیست و بحث را به حاشیه می‌کشاند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد موضوع قطعنامه دیشب در شورای امنیت گفت: سیاست خارجی ما در استراتژی یک سیاست شفاف و روشن است. پرده‌پوشی نداریم. سیاست خارجی ما به طور کلی به دنبال حفظ حقوق بشر است اما امروز آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال منافع خود هستند و از این رو به کشتار مردم بی‌گناه یمن و کودک‌کشی دست می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل بریتانیا می‌خواهند ایران را در زمره کسانی قرار دهند که کمک‌های تسلیحاتی به یمن می‌کنند و به جنگ دامن می‌زنند. چند سال است که ما داد می‌زنیم می‌خواهیم به مردم یمن نان، دارو و شیرخشک برسانیم اما نماینده آمریکا و آقای ترامپ یک تکه آهن پاره را دست خود می‌گیرد و می‌گوید این موشکی است که از سوی ایران شلیک شده است.

باهنر ادامه داد: کشوری که محاصره دریایی است چگونه می‌تواند موشک به آن ارسال کرد؟ این حرف بسیار مضحک است. ما در منطقه نباید به دنبال تجزیه سوریه و عراق باشیم. کشورهای اسلامی باید اتحادخود را حفظ کنند. در یمن باید گفت‌وگوی یمنی یمنی و در سوریه گفت‌وگوی سوری سوری انجام شود. تئوری ما در مسائل سیاست خارجی بر مبنای گفت‌وگو است.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی به اندازه کافی تجزیه شده‌اند. نباید اجازه دهیم این امر دوباره اتفاق بیفتد.

دبیرکل جامعه مهندسین اسلامی درخصوص حضور ایران در کشورهای منطقه گفت: اولین شرط برای حضور در هر کشوری کسب رضایت حکومت مستقر این کشورها است. ما برای کمک مستشاری در این کشورها حضور داریم آن هم به دعوت قانونی این کشورها است.

باهنر در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا اصولگرایان در شناخت آقای احمدی‌نژاد دچار غفلت شدند، گفت: بارها گفته‌ام که احمدی‌نژاد سال ۸۴ با ۸۸ فرق می‌کند. سال ۸۴ بنده رئیس ستاد آقای لاریجانی بوده‌ام. من از وقتی که ایشان و مرحوم هاشمی به مرحله دوم رفتند به مخاطبین گفتم آتش به اختیار عمل کنید ما همیشه به رئیس‌جمهور کمک می‌کنیم.

وی یادآور شد:‌ ما بیشترین کمک را به آقای هاشمی در بودجه انجام دادیم. من بارها اعلام کردم سال ۸۸ به آقای رضایی رای دادم. با وجود آنکه می‌دانستم ایشان رای نمی‌آورند. اما نتوانستم خودم را قانع کنم که به آقای موسوی یا احمدی‌نژاد رای بدهم. بعد از سال ۸۸ هم ما گفتیم که باید حواسمان باشد و نگذاریم که زحمات ۴۰ ساله انقلاب از میان برود.

باهنر ادامه داد: ما هر وقت که لازم دیدیم به رئیس‌جمهورها کمک کردیم. یادم هست که در زمان آقای خاتمی که آن زمان من نماینده مجلس بودم و اتفاقا از شانس ایشان مسئول کمیته تلفیق بودم و بودجه را مورد بررسی قرار دادیم آقای خاتمی بعد از تصویب بودجه بارها و بارها از ما تشکر کرد. اما سال ۸۵ زمانی که موعد بررسی بودجه رسید ما با آقای احمدی‌نژاد به مشکل برخوردیم و اتفاقا در همان سال من مطرح کردم که ما اگر با این وضع اقتصادی جلو برویم دچار بیماری هلندی خواهیم شد.

وی در خصوص طرح بازپس‌گیری اموال غیرمشروع مسئولان نیز گفت: این طرح براساس اصل ۴۹ پایه‌گذاری شده است. اصل ۴۹ قانون اساسی می‌گوید اموالی که قبل و بعد از انقلاب از طریق غیرحق به دست آمده باید از طریق مقامات قضایی بازپس‌گیری شود اما نگرانی من این است که افکار عمومی نسبت به این قضایا چه واکنشی انجام می‌دهد. ما دولت‌های متعددی داشتیم که آمدند و رفتند که بین آنها هم وزیر خوب داشتیم و هم وزیر بد. اما باید یک نکته را در نظر بگیریم مثلا یک وزیری از قبل ثروتمند بوده است حال در کابینه قرار دارد ما نباید اموال او را زیر سوال ببریم. این طرح بازپس‌گیری طرح خوبی است اما به شرط آنکه درست اجرا شود.

باهنر ادامه داد: بگذارید مساله‌ای را به شما بگویم. نماینده‌ای را داریم که برای گرفتن وام ۱۰ میلیونی مشکل دارد از طرفی هم نمایندگانی داریم که با زد و بند دارای اموال فراوانی شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آقای احمدی‌نژاد گفتند که شما یک شرکت نفتی را به دولت رانت دادید، گفت: در هر صورت رفتارها، گفتارها و عملکردها مشخص است. تازه یک دادگاه جرم را ثابت می‌کند. اینکه کسی تریبون داشته باشد و بتواند آدم‌ها و نهادها و همچنین کل حاکمیت را زیر سوال ببرد، درست نیست.  مقامات قضائی در خصوص آقای احمدی نژاد باید به این استدلال برسند که آیا ایشان این کار را انجام داده‌اند یا خیر.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: نکته‌ای که در خصوص شرکت نفتی گفتید این است که اوایل دولت آقای احمدی‌نژاد وقتی بحث اصل ۴۴ مطرح شد من به ایشان گفتم علاقه دارید یک شرکت قدرتمند نفتی داشته باشید که با شرکت‌های بزرگ دنیا همچون شل رقابت کند. به خاطر دارم که به ایشان گفتم بیایید شرکت نفت را در اختیار وزرای بعد از انقلاب که دانش فراوانی در زمینه نفت دارند، قرار دهیم. به ایشان گفتم حتی می‌توانیم از آنها پولی نگیریم به شرط آنکه بعد از چند سال این شرکت‌ها به سوددهی برسند زیرا اینها نیروهای متخصصی هستند که خوب می‌دانند چگونه کار انجام دهند.

دبیرکل جامعه مهندسین در مورد انتقاد بسیاری از اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور در خصوص انتخابات وزرا گفت: بعضی از اصلاح‌طلبان تصورشان بر این بود که برای انتخاب وزرا رئیس‌جمهور باید از آنها استفاده کند. فکر می‌کردند که رئیس‌جمهور باید به این حزب پاسخگو باشد اما آنها هم دیدند که رئیس‌جمهور از میان اصولگراها کسی را انتخاب نکرد و همگی در این امر اتفاق نظر دارند.

دبیرکل جامعه مهندسین اسلامی در خصوص وضعیت پادشاهی اعراب و استعفای دسته‌جمعی آنان گفت: حکومت‌های پادشاهی و قبیله‌ای در دوران امروز استمراری ندارند. دیر یا زود این موضوع جمع خواهد شد. بسیاری از حکومت‌ها تلاش می‌کنند که این سرنوشت را به تعویق بیندازند.

وی گفت: حکومت‌های پادشاهی و قبیله‌ای نمی‌توانند دوامی داشته باشند تا مدتی قبل برخی از خاندان‌های حکومتی محافظه‌کار بودند ولی در زمان ولیعهد جدید عربستان محمد بن سلمان که جوانی ناپخته است یک سری رفتارهای بی‌باکانه انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.