نماینده مردم تهران اظهار داشت: قطعا اقداماتی که خارج از وظایف واختیارات شهرداری است، براساس قوانین و مقررات نوعی انحراف از رویه ها و انحراف مدیریتی تلقی می شود.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید براعمال مدیریت حرفه ای درشهرداری و شورای شهر، گفت: نظارت ضعیف شورای شهر گذشته سبب انحراف از وظایف شهرداری شد.

علیرضا رحیمی با بیان اینکه متاسفانه در دوره قبلی مدیریت شهری شهرداری به خیلی از حوزه های غیرمرتبط شهری ورود کرد، گفت: یکی از موارد مهم ساماندهی درمدیریت شهری خروج از بخش ها و حوزه هایی است که به هیچ عنوان جزء وظایف شهرداری نیست، ساماندهی درمدیریت شهری قبل از مشخص شدن اولویت ها محدود کردن مدیریت به وظایف و اختیارات شهرداری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: قطعا اقداماتی که خارج از وظایف واختیارات شهرداری است، براساس قوانین و مقررات نوعی انحراف از رویه ها و انحراف مدیریتی تلقی می شود، اگر دردوره های گذشته بدعت هایی صورت گرفته و یا حرکت های اشتباهی انجام شده است؛ به طورحتم درحوزه مدیریتی جدید باید نقطه پایانی براین انحراف مدیریتی گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تصمیم جدید شهرداری تهران در واگذاری برخی مسائل و اختیارات به حوزه های مرتبط  وخارج از شهرداری رویکرد مثبتی است، تصریح کرد: این تصمیم یک قدم مدیریتی روبه جلو تلقی می شود، به این معنا که دردوره های گذشته مصادیقی وجود داشته است که خارج از تهران از منابع شهرداری  درحوزه های مذهبی، محیط زیستی و فرهنگی کمک شده است؛ بنابراین همین که منابع شهرداری تهران درخارج از پایتخت هزینه شود، به طورحتم انحراف مدیریتی عنوان می شود.

رحیمی با اشاره به اینکه به لحاظ اخذ مجوز احتمال انجام کارسازی هایی وجود دارد، گفت: ولی به لحاظ وظایفی قطعا محدوده وظایف شهرداری تهران مشخص است، از این رو مهم این است که مدیریت حرفه ای درعمل اجرایی شود، ضمن اینکه یکی از الزامات مهم مدبریت حرفه ای عملکرد درچارچوب وظایف و اختیارات است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید براینکه مهم ترین موضوع اثرگذار درانحراف از وظایف ضعف نظارتی است، افزود: نظارت ضعیف شورای شهر و عدم پاسخگویی شهرداری به ویژه عدم شفافیت درعملکرد ها فضاها و روزنه های وسیعی را برای انحراف از وظایف بازکرد؛ اما دراین دوره شهرداری و شورای شهربه دنبال بازگشت به مسیر عقلانیت و قانونمداری هستند؛ البته شورای شهر هنوز افدامات عملی را دراین خصوص انجام نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 863803
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.