بهروز کمالوندی گفت: یکی از مهمترین مراحل در احداث این بیمارستان تامین تجهیزات است که با شرکت اتریشی در این خصوص مذاکراتی انجام شده است.

بهروز کمالوندي، سخنگوی سازمان انرژی اتمی

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی از اختصاص 200 میلیون یورو اعتبار برای تامین تجهیزات بیمارستان هسته ای در تهران از سوی بانک های اتریش خبر داد.

بهروز کمالوندی روز یکشنبه در گفت و گویی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان هسته ای گفت: یکی از مهمترین مراحل در احداث این بیمارستان تامین تجهیزات است که با شرکت اتریشی در این خصوص مذاکراتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه زمان زیادی برای تنظیم قرارداد صرف شده است اظهار کرد: قرار بود تامین اعتبار از طرف اتریشی انجام شود یک بانک تامین کننده و بانک دیگر تضمین کننده اعتباری خواهد بود که پرداخت می شود و این فرایند با کمک بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری به سرانجام خوبی رسیده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان پروژه ای بلند مدت است و برای اینکه به نتیجه برسد سالها زمان می برد با این حال مهم این است که کارها در زمان پیش بینی شده به خوبی به پیش میرود.

کمالوندی یادآورشد: یکی از مهمترین مراحل بحث پکیج مالی است این بیمارستان به 200 میلیون یورو اعتبار برای تامین تجهیزات نیاز دارد که از طرف بانکهای اتریشی تامین می شود و بعد از اینکه بیمارستان به مرحله بهره برداری رسید از محل درآمدهای آن تسهیلات بازپرداخت می شود.

آبان ماه سال 1394 تفاهم‌نامه ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور با حضور رییس سازمان انرژی اتمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و شهردار تهران امضا شد.

صالحی پیش از امضای این تفاهم نامه درباره جزییات ساخت این بیمارستان در تهران گفته بود که 'بنابر ارزیابی‌هایی که صورت گرفته است در این بیمارستان نزدیک هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و شاید نخستین بار در غرب آسیا بتوانیم بحث پروتون‌تراپی را به ایران بیاوریم چرا که توسط این دستگاه بسیاری از مسائل و بیماریهای صعب‌العلاج را می توانیم برطرف کنیم.'

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.