وزارت دفاع آمریکا خلاصه‌ای 11 صفحه‌ای از سند راهبرد دفاعی جدید این کشور را منتشر کرده و در آن ۶ بار به نام ایران اشاره شده است.

به گزارش جماران؛ وزارت دفاع آمریکا خلاصه‌ای 11 صفحه‌ای از سند راهبرد دفاعی جدید آمریکا منتشر کرده است. 

در این سند 6 بار به نام ایران اشاره شده که در زیر آورده شده است: 

-ایران، کماکان به کاشتن بذر خشونت ادامه می‌دهد و مهم‌ترین چالش برای ثبات منطقه خاورمیانه است. 

-کشورهایی مانند کره شمالی و ایران، با دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی یا حمایت از تروریسم، مناطق را بی‌ثبات می‌کنند. 

-در خاورمیانه، ایران مشغول رقابت با کشورهای همسایه است؛ این کشور همزمان با ایجاد یک هلال نفوذ و بی‌‌ثباتی، از طریق استفاده از فعالیت‌های تروریستی دولت-پایه، شبکه گروه‌های نیابتی و برنامه موشکی مشتاقانه به دنبال دستیابی به هژمونی منطقه‌ای است. 

-رژیم‌های سرکش مانند کره شمالی کماکان به دنبال دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و توانمندی‌های موشکی دور برد هستند و در پاره‌ای موارد، چنانکه در صادرات موشک‌های بالستیک به ایران دیده شد، سیاست اشاعه این توانمندی‌ها به بازیگران مخرب را پیگیری می‌کنند.   

-وزارت دفاع آمریکا به تلاش‌های خود برای مهار کشورهایی مانند کره شمالی و ایران، غلبه بر تهدیدهای تروریستی علیه ایالات متحده و تثبیت دستاوردهایمان در عراق و افغانستان ادامه خواهد داد. 

-ما اقدام به ایجاد ائتلاف‌های ماندگار خواهیم کرد تا دستاوردهایی که در عراق، افغانستان، سوریه و جاهای دیگر به دست‌ آورده‌ایم را تثبیت کرده و به موازات قطع منابع قدرت تروریست‌ها و موازنه ایران، از شکست پایدار تروریست‌ها حمایت کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.