عضو فراکسیون امید با اشاره به درخواست نمایندگان برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی علت فوت شدن بازداشتی های نا آرامی های اخیر، خاطرنشان کرد: پیرو گفت و گویی که پیش از این با رییس مجلس داشتم من و بیش از 40 نفر از نمایندگان امروز نامه ای را خطاب به آقای لاریجانی برای تعیین هیاتی به منظور تحقیق درباره علت فوت بازداشتی‌های اخیر امضا کردیم.

به گزارش جماران؛ محمود صادقی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به آمار متناقض دانشجویانی که همچنان در بازداشت هستند، گفت: اطلاعات در یک جا متمرکز نیست که اعلام کنند و این مورد یکی از ضعف‌های ما در سیستم قضایی و امنیتی است. چون نهادهای مختلف درگیر این موضوع هستند آمارهای مختلفی شنیده می شود ما از زبان خانواده ها که مراجعه می کنند و یا دوستان دانشجویان که پیگیری می کنند آمارهایی داریم.

وی تصریح کرد: البته آمارهای من به روز نیست و مربوط به جمعه است. طبق آمار دانشجویان حدود 110 نفر بازداشت شده بودند که حدود 50 نفر آنها تا جمعه آزاد شده بودند و حداقل 60 نفر دیگر از دانشجویان در بازداشت بودند. این اطلاعات تیمی از دانشجویان است که این موضوع را پیگیری می کنند و با خانواده دانشجویان در ارتباط هستند و این آمار رسمی نیست.

یک عضو فراکسیون امید با اشاره به درخواست نمایندگان برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی علت فوت شدن بازداشتی های نا آرامی های اخیر، خاطرنشان کرد: پیرو گفت و گویی که پیش از این با رییس مجلس داشتم من و بیش از 40 نفر از نمایندگان امروز نامه ای را خطاب به آقای لاریجانی برای تعیین هیاتی به منظور تحقیق درباره علت فوت بازداشتی‌های اخیر امضا کردیم. 

صادقی ادامه داد: فراکسیون امید هم درصدد است تا هیاتی را حتی مرکب از فراکسیون های مختلف برای پیگیری کل ماجرای نا آرامی های اخیر از جمله بحث زندان‌ها تعیین کنند. البته شنیدم که کمیسیون امنیت هم درگیر این موضوع است.

وی در خصوص بازدید فراکسیون امید از زندان اوین، تصریح کرد: با درخواست فراکسیون امید برای بازدید از زندان اوین موافقت نکردند اما این درخواست ما برای تشکیل هیاتی به منظور تحقیق درباره ی علت فوت بازداشتی های اخیر، جدید است و از رییس مجلس خواستیم. زمانی که بنده کم و کیف موضوع را با آقای لاریجانی در میان گذاشتم بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت. 

رییس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس تاکید کرد: بسیاری از خانواده ها حرفهایی را که برخی از مسئولین قضایی در مورد خودکشی بازداشت شدگان زدند قبول ندارند واظهار می کنند که علت فوت، خودکشی نبوده و من هم قضاوت نمی کنم واین موضوع باید بررسی شود.

صادقی در خصوص آمار افرادی که گفته می شود در بازداشت خودکشی کرده اند، یادآور شد: دو نفر قطعی است آقای سینا قنبری در تهران و آقای وحید حیدری در اراک. اخیرا از کردستان و سنندج نیز گزارشاتی آمده است که دو یا سه نفر در بازداشت فوت کرده اند. البته این اخبار تایید نشده است. 

وی افزود: ما در متن نامه ای که امروز خطاب به آقای لاریجانی نوشتیم آوردیم که مطابق خبرهای تایید نشده تعداد بیشتری از بازداشت شده‌ها فوت شدند که به این دلیل نیاز به رسیدگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 837024
  • منبع: اعتماد آنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.