مگر این مترو چه مشکلی دارد که 5 برابر پول باید به اروپایی‌ها بدهیم"، پس از آن دستور دادند که هر دو خط را به چینی‌ها بدهند که بعدا فاینانس کردند و این کار انجام شد.

به گزارش جماران، علاءالدین بروجردی با اشاره به سالروز ارتحال آیت هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: در طول دوران 8 ساله معاونت اینجانب در وزارت خارجه، حتی یک بار هم نشد که با تلفن سیاسی وزارت خارجه تماسی را با رئیس جمهور وقت، آیت الله هاشمی رفسنجانی برقرار کنیم و ایشان پاسخ ندهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایشان با احساس مسئولیت، توجه لازم را به ابعاد مختلف سیاست خارجی داشتند، بیان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در زمینه مذاکره با سران کشورهای دیگر از خود هوشمندی ویژه‌ای نشان می‌دادند که موجب احترام گذاردن دیگران به ایشان می‌شد و مسئولانه در این عرصه به حفظ منافع ملی کمک می‌کردند.

روایت بروجردی از سفر آیت‌الله هاشمی به پکن برای خرید واگن‌های مترو از چین

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 3 سال و 3 ماه در چین بودم، ادامه داد: زمانی که قرار بود مترو ساخته شود و دنبال خرید واگن بودیم، قرعه به نام چینی‌ها افتاد،به این جهت که قیمت واگن، یک دهم قیمت اروپایی‌ها بود.

بروجردی با بیان اینکه در آن زمان قیمت واگن‌های اروپایی 2 میلیون دلار و قیمت واگن‌های چینی 200 هزار دلار بود، متذکر شد: واگن‌های کره‌ای 800 هزار دلار و واگن‌های ژاپنی یک میلیون و 200 هزار دلار قیمت داشتند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان آقای هاشمی (رحمه الله علیه) به چین آمدند و پس از سوارشدن بر مترو چین و شهر پکن گفتند "مگر این مترو چه مشکلی دارد که 5 برابر پول باید به اروپایی‌ها بدهیم"، پس از آن دستور دادند که هر دو خط را به چینی‌ها بدهند که بعدا فاینانس کردند و این کار انجام شد.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 833573
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.