یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی در شرایط کنونی قطعا اثر بخش بود. حضور ایشان می توانست هم در بهبود اوضاع داخلی و هم اوضاع منطقه اثر گذار باشد.

به گزارش جماران، مصطفی میرسلیم در حاشیه مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی که در سالن اجلاس سران برگذار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که نظر شما در رابطه با برجام چیست اظهار کرد: برجام یکی از توافقات بین المللی و مهمی است که در دوران اخیر منعقد شده است. از لحاظ سیاسی نتیجه آن به نفع جامعه جهانی است.
وی افزود: امیدواریم این قرارداد به هم نخورد، ولی از ابتدا معلوم بود که آمریکایی ها اعتقادی به محترم شمردن توافقاتی که با ایران انجام می دهند ندارند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی ها بهانه های مختلف را مطرح کردند و هنوز آن ها را مطرح می کنند و هدف اصلیشان تضعیف ایران است.
وی افزود: آن ها به فکر صلح و عدالت جهانی نیستند. اگر این توافق محترم شمرده نشود آن کشوری که ضرر می کند ایران نیست، مسلما خود آمریکایی ها بیشتر متضرر می شوند.
میرسلیم همچنین در پاسخ به سوالی با این موضوع که با توجه به اغتشاشات اخیر اگر آیت الله هاشمی در قید حیات بودند چگونه عمل می کردند، گفت: بزرگانی مانند بهشتی ، رجایی و رفسنجانی در انقلاب سهیم بودند قطعا وجودشان در همه حال مفید بوده است . اثر آن ها اثر فردی و شخصی نبود. بینش انقلابی داشتند و در بین مردم و برای انسجام بخشیدن به مردم ماثر بودند.
وی ادامه داد: وجود آیت الله در شرایط کنونی قطعا اثر بخش بود. حضور ایشان می توانست هم در بهبود اوضاع داخلی و هم اوضاع منطقه اثر گذار باشد. هاشمی کسی بود که به همگرایی نیروهای مختلف در کشور اعتقاد داشت.
میرسلیم گفت: هاشمی به همه این جریان ها دید پدرانه داشت و سعی می مرد آن ها را در جهت اعتلای کشور جمع کند و خدای نکرده به گونه ای اختلاف بوجود نیاید که کشور از آن صدمه بخورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.