نیچروان بارزانی گفت: ما خواهان روابطی درسطح بالا با جمهوری اسلامی ایران هستیم و این خواسته و سیاست همه احزاب کردستان عراق است و به این سیاست نیز ادامه خواهیم داد.

به گزارش جماران؛ نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه در پی دیدار با هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق در سلیمانیه با رد دخالت اربیل در حوادث اخیر کشورمان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایه های مهم ما می باشد.

وی با اعلام این مطلب افزود: ما خواهان روابطی درسطح بالا با جمهوری اسلامی ایران هستیم و این خواسته و سیاست همه احزاب کردستان عراق است و به این سیاست نیز ادامه خواهیم داد.

نیچروان بارزانی اظهار کرد کردستان عراق هیچ وقت بخشی از مسائل موجود در ایران نخواهد شد بلکه ما تاکید می کنیم آنچه در جمهوری اسلامی ایران می گذرد یک موضوع کاملا داخلی است و ارتباطی با ما ندارد.

ملا بختیار دبیر دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز که در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت با اشاره به روابط اربیل و بغداد به رسانه ها گفت: هرچند اقدامات خوبی در راستای حل مشکلات اربیل با بغداد انجام شده است اما هنوز اطمینان نداریم که در مدتی کم تمامی مشکلات حل و فصل شود.

وی ابراز امیدواری کرد اشتباهاتی که تشکیلات منطقه کردستان عراق در گذشته مرتکب شده است با کمک همه گروههای کرد عراقی حل و فصل شود.

این مقام دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق همچنین تاکید کرد در نشست دو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان عراق روابط دو طرف، مشکلات داخلی منطقه کردستان عراق، روابط با اربیل، انتخابات پیش رو و سایر موضوعات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نیچروان بارزانی در خصوص روابط دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز گفت: مشکلاتی در روابط دو حزب وجود دارد ولی در هر شرایطی باید این روابط ادامه داشته باشد.

در خصوص انتخابات پیش رو در عراق نیز نامبرده اظهار کرد: ما بر این باور هستیم که تمامی احزاب کردستان عراق در قالب یک ائتلاف واحد وارد انتخابات عراق شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.