چندی است در این برنامه یک به اصطلاح روانشناس به‌عنوان کارشناس برنامه حضور پیدا کرده و به تبلیغ و ترویج تئوری‌های روانشناسی خرافی و مادی‌گرایانه غربی می‌پردازد.

به گزارش جماران؛ کیهان نوشت:

چهارشنبه شب در برنامه «کتاب باز» از شبکه نسیم که پنجشنبه نیز از این شبکه تلویزیونی پخش شد، در میان مجموعه کتاب‌هایی که معمولا برای تهیه و مطالعه به بینندگان توصیه می‌شود، کتاب «احمد» نوشته عبدالرحیم طالبوف تبریزی تبلیغ شد.

عبدالرحیم طالبوف تبریزی از غربزدگان دوران مشروطه بود که همراه فراماسون‌هایی همچون فتحعلی آخوند‌زاده (آخوندوف) ، حسن تقی‌زاده، میرزا نصرالله بهشتی و جمال‌الدین واعظ و... نقش مهمی در انحراف مشروطه به سوی مشروطه انگلیسی داشت. وی همچنین از نظریه‌پردازان تز «اسلام منهای روحانیت» بود و این تئوری را همراه خودباختگی در مقابل غرب در کتاب هایش مانند کتاب «احمد» یا «مسالک محسنین» ترویج می‌کرد. از همین رو، برخی علماء از جمله شهید شیخ فضل الله نوری، آثار وی را به دلیل برداشت‌های انحرافی از اسلام، کتب ضاله خواندند و حتی بعضا وی را منتسب به فرقه‌های بابیه و ازلیه دانستند.

این برای اولین بار نیست که چنین فضای فرهنگی آلوده‌ای در برنامه «کتاب باز» دیده می‌شود، چنانچه چندی است در این برنامه یک به اصطلاح روانشناس به‌عنوان کارشناس برنامه حضور پیدا کرده و به تبلیغ و ترویج تئوری‌های روانشناسی خرافی و مادی‌گرایانه غربی می‌پردازد و کتاب‌های مربوط به این نوع روانشناسی را نیز ترویج می‌نماید، حتی در یکی از همین برنامه‌ها با ترویج آراء و نظریات عرفان‌های انحرافی مانند «یونگ» به القاء این آموزه‌ها پرداخت!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.