یک سخنگوی اتحادیه اروپا درباره برداشتهای سیاسی از سخنان اخیر فدریکا موگرینی در پارلمان اروپا، گفت: نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا هیچ اشاره ای به سیاست های داخلی ایران نداشته و این یک برداشت کاملا اشتباه از سخنان موگرینی است.

به گزارش جماران، موگرینی روز سه شنبه در سخنانی در پارلمان اروپا مطالبی در ارتباط با برجام مطرح کرد که موجب برخی سوء تفاهم ها درباره این موضوع شده بود. 
یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز جمعه در تماس خبرنگار ایرنا برای ارائه توضیحاتی درباره این سخنان، گفت: خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا به سیاست های داخلی ایران هیچ اشاره ای نداشته و این یک برداشت کاملا اشتباه از سخنان ایشان است. 
سخنگوی اتحادیه اروپا تصریح کرد: خانم موگرینی در سخنان خود به برجام به عنوان یک توافق راهگشا برای گسترش مستمر روابط بین اتحادیه اروپا و اعضای آن با ایران، از جمله از طریق رفع تحریم ها در جهت منافع مردم ایران، اشاره داشت. این عادی سازی روابط اکنون از طرق مختلف اتفاق افتاده است، همان طور که در بیانیه جامع روابط بین خانم موگرینی و آقای ظریف در ۱۴ آوریل ۲۰۱۶، یا در سومین دور گفتگوهای عالی رتبه ایران و اتحادیه اروپا که اخیرا در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ در تهران برگذار شد، به ظهور رسید. 
این سخنگوی در پایان تاکید کرد: برجام تنها به برنامه هسته ای ایران می پردازد؛ مسائل منطقه ای هرگز بخشی از مذاکرات نبوده و هیچ یک از مذاکره کنندگان نیز خواهان تغییر این مسیر نشده بود.
به گزارش ایرنا ، موگرینی در سخنان روز سه شنبه درباره جمله ای در مقدمه برجام سخن گفت که می تواند پایه ای برای نوع جدیدی از تعامل در منطقه باشد و ادعا کرده بود که این جمله به درخواست ایران اضافه شد در حالی که چنین جمله ای در مقدمه برجام، یا حتی مشابه آن را در هیچ یک از مفاد برجام وجود ندارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.