پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

جمعه ی سیاه دروغین در سایت های معروف ایرانی

کلاهبرداری در روز سیاه!

جمعه سیاه اصطلاحی است که برخی فروشگاه های خارجی برای خالی کردن انبار های خود در پایان سال استفاده می کنند و طی تخفیف های قابل توجه کالاهای خود را به فروش می رسانند

 

به گزارش جماران، در ایران نیز برخی سایت های فروش کالا همزمان با روز«جمعه سیاه» اعلام کردند که تخفیف های قابل توجه خواهند داشت. اما تا چه حد این تخفیف ها واقعی است؟ 

سو استفاده از اعتماد مشتریان توسط چند سایت پربازدید به یکی از بحث های داغ فضای مجازی مبدل گشته است. کاربران معتقد هستند که این سایت های فروش کالا عملا نه تنها هیچ تخفیفی نداده اند بلکه با بالا بردن قیمت ها در روزهای قبل تخفیف، حتی از نرخ معمول بازار نیز اجناس را گران تر به مشتریان خود می فروشند. 

جست و جوهای صورت گرفته توسط خبرنگار جماران نیز موید این ادعاست، ابتدا به روش اتفاقی برخی کالاها انتخاب شدند و با جستجوی قیمت واقعی آنها در فضای اینترنت و بازار متوجه خواهیم شد که قیمت این کالاها قبل از اعلام روز جمعه سیاه، ایتدا افزایش پیدا کرده و سپس تخفیف به آن تعلق گرفته است.

 

برای مثال دوربین زیر با قیمت واقعی 3.940.000 تومان در فضای مجازی و قیمت 3900.000 تومان در بازار معامله می شود اما در یکی از سایت های معروفی که فرخوان جمعه سیاه را منتشر کرده قیمت دوربین 4809.000 تومان درج شده و با اعمال تخفیف چیزی یکصد هزار تومان هم بیشتر از قیمت واقعی آن از خریداران اخذ می شود!

image_2017-11-26_11-36-30

 

در نمونه ای دیگر یک پاوربانک را مشاهده می کنید که قیمت آن با محاسبه تخفیف بیشتر از قیمت واقعی آن در فضای مجازی می باشد.

image_2017-11-26_11-57-33

 

واکنش برخی کاربران در فضای مجازی به این موضوع جالب است: 

 

black 1

 

 

black 2

نکته قابل توجه عدم نظارت بر حراج های بی حساب و کتاب است که نیازمند بازنگری و یا تدوین قوانین جدیدی است تا فضای مجازی به بستری برای فریب مخاطبان تبدیل نگردد 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.