حسن روحانی صبح چهارشنبه به منظور شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهور، عازم شهر سوچی در روسیه شد.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور صبح چهارشنبه به منظور شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهور، عازم شهر سوچی در روسیه شد.

در مراسم بدرقه رسمی رییس جمهور ، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهور حضور داشتند.

دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی و دکتر حمید ابوطالبی مشاور رییس جمهور، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی در سوریه برگزار می شود.

همچنین در راستای موفقیت‌های بدست آمده در مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در سوریه، بررسی قدم‌های آتی برای ثبات بلند مدت اوضاع در این کشور، در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر سران ایران، روسیه و ترکیه قرار خواهد گرفت.

پیش از این نشست کارشناسان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در تهران و نشست وزرای خارجه سه کشور در آنتالیای ترکیه برگزار شد که در آن وزیر امور خارجه ایران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با یکدیگر در ارتباط با چگونگی ادامه روند نشست‌های آستانه رایزنی و زمینه را برای برگزاری اجلاس سران سه کشور در ارتباط با این موضوع فراهم کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.