گروه "رد فاشیسم" مردم را به شرکت در تظاهرات بدون خشونتی که امروز (شنبه) در شهرهای سراسر کشور برگزار می‌شود، فراخوانده‌ است.

 

موعد برنامه‌ریزی شده برای اعتراض به دونالد ترامپ در شهرهای سراسر آمریکا با نگرانی‌هایی مبنی بر در دست گرفتن این اعتراضات توسط آنارشیست‌ها روبه‌رو است اما برگزارکنندگان این تظاهرات می‌گویند که به دنبال تظاهراتی صلح‌آمیز هستند.

به گزارش جماران، به نقل از روزنامه دیلی میل، برگزارکنندگان این تظاهرات که گروهی به نام "رد فاشیسم" هستند، متعهد شده‌اند که این اعتراض را تا برآورده شدن درخواستشان مبنی بر "برکناری رژیم ترامپ"، روز و شب ادامه دهند.

گروه "رد فاشیسم" مردم را به شرکت در تظاهرات بدون خشونتی که امروز (شنبه) در شهرهای سراسر کشور برگزار می‌شود، فراخوانده‌ است. این گروه طی بیانیه‌ای در وبسایت خود خواسته‌اش را اینگونه مطرح کرد: این کابوس باید پایان یابد. رژیم ترامپ-پنس باید برود!

این بیانیه ادامه می‌دهد: برنامه این است که اعتراضات تا برآورده شدن این درخواستمان هر روز ادامه یابد.

این گروه اظهار امیدواری کرد که این تظاهرات با سلسله اعتراضات کره جنوبی که از اکتبر ۲۰۱۶ برای استیضاح رییس جمهور این کشور آغاز شد، برابری کند.

آتلانتا، آستین، بوستن، شیکاگو ، لس‌آنجلس، نیویورک، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو و سیاتل از جمله ۲۲ شهری هستند که قرار است صحنه این تظاهرات باشند.

برگزارکنندگان این تظاهرات نوشتند: اعتراضات ما باید روز و شب رشد کند و ادامه یابد تا شمار شرکت کنندگان آن از هزاران تن به صدها هزار و سپس به میلیون‌ها تن برسد. این تظاهرات با هدف متوقف کردن خطر جدی رژیم ترامپ- پنس برای جهان و نیز درخواست برکناری این رژیم از قدرت صورت می‌گیرد.

رسانه‌های راست افراطی از تظاهرات قریب‌الوقوع آمریکا به عنوان "آخرالزمان ضد فاشیسم" یاد می‌کنند و درباره وحشت‌زده کردن کشور توسط سربازان ضد فاشیزم هشدار جدی داده‌اند.

ضد فاشیسم یا "آنتیفا" ائتلافی از چپ‌گرایان افراطی رادیکال است که حامی "اقدام مستقیم" علیه مخالفان عقیدتی خود هستند؛ چپ‌گرایان افراطی‌ای که پیش از این نئونازی‌ها را نیز همچون هواداران ترامپ شامل می‌شدند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا و FBI، آنتیفا را "تروریست‌های داخلی" دانسته‌اند. اما اندی زی، یکی از اعضای گروه رد فاشیسم اظهارات مبنی بر خشونت‌آمیز بودن اعتراضات ۴ نوامبر را به سخره گرفته است.

وی به واشنگتن پست گفت: این خیلی تلخ است. دعوت به جنگ داخلی؟ تعیین روزی برای جنگ داخلی؟ واقعا شما این اقدام را چه می‌خوانید؟!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.