قائم مقام وزیر نیرو گفت: فعالان داخلی صنعت برق در سال های بعد از انقلاب به یک خودباوری رسیده اند، به گونه ای که ما شاهد تأمین بیش از ۹۵ درصد تجهیزات صنعت در داخل هستیم.

 

به گزارش جماران؛ قائم مقام وزیر نیرو وعده داد شرکت‌هایی که بتوانند شرکای خارجی در زمینه انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری پیدا کنند از تسهیلات ویژه گمرکی و سایر مزایا برخوردار خواهند شد.

ستار محمودی امروز در حاشیه آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با بیان اینکه هر ساله در نمایشگاه صنعت برق سعی می شود تا از شرکت های معتبر داخلی و خارجی دعوت شود تا به ارائه آخرین دستاوردهای خود در این نمایشگاه بپردازند، اظهار کرد: در واقع این نمایشگاه بستری برای شرکت‌های فعال در صنعت برق جهت ملاقات با یکدیگر و آشنایی با قابلیت های همدیگر است.

به گفته وی، حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه می تواند فرصتی بسیار خوب برای تبادل افکار و تجربیات برای شرکت های داخلی باشد و همچنین می تواند فرصتی برای آشنایی این شرکت ها با یکدیگر و آشنایی با آخرین دستاوردهای یکدیگر که می تواند در تدوین استراتژی های آینده شرکت های فعال در این نمایشگاه بسیار مفید باشد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش های دریافتی در نمایشگاه هفدهم نیز شرکت ها با تمام توان و قدرت خود حضور یافته اند و سعی کردند در این نمایشگاه به ارائه آخرین دستاوردهای خود بپردازند، عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی از برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه ای برای شرکت های داخلی جهت گفت‌وگو با همتایان خارجی جهت انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: از جمله مزایای دیگر این نمایشگاه ورود زمینه حضور شرکت های داخلی در بازارهای خارج از کشور است، به طوری که در همین منطقه ما شاهد وجود یک بازار ۴۰۰ میلیون نفری برای محصولات شرکت های ایرانی است که می تواند به اقتصاد صنعت و شکوفایی آن نیز کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان داخلی صنعت برق در سال های بعد از انقلاب به یک خودباوری رسیده اند، به گونه ای که ما شاهد تأمین بیش از ۹۵ درصد تجهیزات صنعت در داخل هستیم همچنین در حال حاضر در بیش از ۳۰ کشور دنیا فعال هستیم و در این کشورها در حال راهبری طرح های اجرایی خود هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.