دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در قانون پیش بینی نشده است که آیا افراد غیر مسلمان می‌توانند در شوراهای شهر و روستا شرکت کنند یا از این حضور منع شده‌اند. اگر می‌خواهیم این مسئله حل شود باید هر چه سریعتر ناگفته‌ها یا ابهامات قانونی را برطرف کنیم.

 

به گزارش جماران؛ یک استاد دانشگاه گفت: اگر حقوق شهروندی و حقوق بشر را در تمام امور رعایت کنیم مشکلات هرچه سریعتر حل و فصل خواهد شد.

الهام امین زاده در ارتباط با حواشی مربوط به پرونده سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، اظهار کرد: زمانی که اقلیت‌های مذهبی می‌خواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند هم کیشان خود به آنها رای می دهند اما در شوراهای شهر و روستا سایر پیروان ادیان نیز می‌توانند به آنها رای دهند.

وی ادامه داد: در قانون پیش بینی نشده است که آیا افراد غیر مسلمان می‌توانند در شوراهای شهر و روستا شرکت کنند یا از این حضور منع شده‌اند. اگر می‌خواهیم این مسئله حل شود باید هر چه سریعتر ناگفته‌ها یا ابهامات قانونی را برطرف کنیم.

امین زاده همچنین یادآور شد: مجلس باید قوانین اصلاحی خود را به شورای نگهبان بدهد و شورای نگهبان هم اگر آن را قبول نداشته باشد باید برای حل اختلاف میان خود و مجلس آن را به مجمع تشخیص مصلحت بسپارد.

دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به حوزه‌های حقوق بشر و حقوق شهروندی داشته باشیم در این صورت خیلی بهتر می‌توانیم مسائل را کنترل کنیم. حقوق شهروندی برای تمام شهروندان اعم از مسلمانان و اقلیت‌های دینی و مذهبی است.

وی در پایان گفت: اسلام دین انعطاف، معرفت و خوشرویی است و فضا را برای فعالیت مناسب و سازنده تمام افراد جامعه باز می‌کند.امیدواریم در آغوش اسلام و قوانین موضوعه خودمان هر چه سریعتر مشکل پرونده سپنتا نیکنام نیز برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.