عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی خاطرنشان کرد: چطور 4 سال قبل خلاف نبود، یکدفعه خلاف شد؟ ضمن این که شورای شهر برای سرنوشت کشور تصمیم‌گیری نمی‌کند بلکه در رابطه با اداره شهر تصمیم می گیرد.

 

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر این‌که مصوباتی مانند لغو عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد به فضاسازی علیه ایران کمک می‌کند، گفت: برای این‌که ثابت کنیم رای مردم تاثیرگذار است نباید به این حواشی دامن زنیم.

عبدالرضا هاشم زایی با تاکید بر این‌که رأی مردم در جایگاه مردم سالاری نقش اساسی داشته و تاثیرات بین المللی هم دارد، اظهار داشت: در مورد مساله ای که برای عضو زرتشتی شورای شهر یزد پیش آمده و با توجه به این که اکثریت مردم مسلمان هستند و حکومت ایران مردم سالار است نباید این گونه موضوعات را بهانه‌ای در دست دیگران قرار داده و جوسازی علیه کشور ایجاد کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: معتقدم برای این که بیش‌تر ثابت کنیم که رأی مردم تاثیرگذار است نباید به این حواشی بپردازیم که در دنیا می‌تواند اثر سوء علیه ما داشته باشد.

وی با اعتقاد به این که «هیئت رئیسه مجلس و شخص آقای لاریجانی و همچنین نمایندگان مجلس باید در مقابل این مصوبه محکم  بایستند» گفت: به نظر می‌رسد «هیئت حل اختلاف شوراها» باید نسبت به این موضوع رسیدگی کند زیرا اختلافی بین قوا وجود ندارد که در «هیئت حل اختلاف قوا» این موضوع مطرح و بررسی شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در رابطه با این مساله، شورای شهر قانونی برای اعضاء و منتخبین خود دارد که این قانون توسط مجلس تصویب و شورای نگهبان هم با آن موافقت کرده است و بر همین اساس انتخاباتی انجام شده و فردی با رأی مردم انتخاب شده است، البته 4 سال قبل هم همین اتفاق افتاد اما یکباره شورای نگهبان با استناد به یکی از سخنرانی‌های امام (ره) در سال 58  اعلام کرده که چون اکثریت مردم شهر یزد مسلمان هستند یک زرتشتی نمی‌تواند در سرنوشت این ها و تصمیم گیری دخالت داشته باشد.

هاشم زائی خاطرنشان کرد: چطور 4 سال قبل خلاف نبود، یکدفعه خلاف شد؟ ضمن این که شورای شهر برای سرنوشت کشور تصمیم‌گیری نمی‌کند بلکه در رابطه با اداره شهر تصمیم می گیرد چنین استنباطی خلاف قانون است و با توجه به شرایطی که در حال حاضر در پیرامون و در دنیا وجود دارد و بسیاری علیه ما فضاسازی می کنند این مصوبه می تواند به این فضاسازی ها کمک کند. 

وی با اعتقاد به این که «این تشخیص، سلیقه‌ای است نه شرعی و قانونی» گفت: ادیان رسمی در مجلس نماینده دارند، آن هم مجلس که یکی از قوای مهم کشور است که حتی گاهی رأی یک نفر هم می‌تواند تاثیرگذار باشد اگر غیر از این باشد باید بگوییم حضور این آقایان در مجلس خلاف شرع است بنابراین مجلس باید در رابطه با این مساله محکم بایستد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.