نفت خام برنت،‌ شاخص جهانی، با ۸ سنت افزایش به ۵۸.۴۱ دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم در ۵۲.۳۸ دلار ثابت ماند.

 

به گزارش جماران؛ با تعهدی که عربستان سعودی نسبت به پایان دادن به اشباع بازار داده است، نفت برای چهارمین هفته متوالی به بالاترین سطح قیمتی خود رسید.

روز چهارشنبه قیمت نفت ثابت ماند و برای چهارمین هفته متوالی به بالاترین قیمت خود رسید آن هم یک روز بعد از اینکه عربستان سعودی اعلام کرد که برای پایان دادن به اشباع بازار مصمم است.

نفت خام برنت،‌ شاخص جهانی، با ۸ سنت افزایش به ۵۸.۴۱ دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم در ۵۲.۳۸ دلار ثابت ماند.

خالد الفلیح وزیر انرژی عربستان سعودی روز چهارشنبه گفته بود که این کشور بر روی کاهش ذخایر جهانی نفت در کشورهای صنعتی متمرکز شده و به دنبال ادامه دادن توافق کاهش تولید اوپک بعد از به اتمام رسیدن زمان آن است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، به همراه روسیه و ۹ کشور تولید کننده نفت تولید نفت را از ماه ژانویه سال جاری روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دادند. این کاهش تولید تا ماه مارس ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت اما این کشورها قصد دارند این کاهش تولید را ادامه دهند.

روز سه شنبه انجمن نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته ۵۱۹ هزار بشکه افزایش یافت. درحالی تحلیل‌گران انتظار داشتند این ذخایر ۲.۶ میلیون کاهش یابد.

ذخایر بنزین هم ۵.۸ میلیون بشکه کاهش داشت اما پیش‌بینی تحلیل‌گران به عدد ۱۷ هزار بشکه رسیده بود.

ذخایر دیزل و نفت گرمایشی هم ۴.۹ میلیون بشکه کاهش یافته درحالی که پیش‌بینی‌ها انتظار کاهش ۸۶۰ هزار بشکه را داشت.

بر همین اساس، رویترز اعلام کرده است که به دنبال کاهش ذخایر ایالات متحده، در بازار معاملات بنزین،‌ این ماده ۱.۷۳۸۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

انجمن نفت آمریکا، اواخر روز چهارشنبه گزارش تکمیلی خود را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 773592
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.