معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی زنان فرهیخته استان فارس گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، باید تا پایان دولت دوازدهم ۳۰ درصد از سمت‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری عضو ستاد اقتصاد مقاومتی شده است، گفت: در اولین جلسه عملکردها و اهداف را شرح داده و ۱.۵ میلیون دلار اعتبار از صندوق ارزی برای اشتغال روستایی مطالبه کرده‌ایم.

معصومه ابتکار در نشست تخصصی زنان فرهیخته استان فارس گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، باید تا پایان دولت دوازدهم ۳۰ درصد از سمت‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد. مصوبه شورای عالی اداری کشور ابلاغ شده است و ما اولین گزارش را در هیئت دولت در خصوص وضعیت موجود ارائه‌ داده‌ایم و از اعضای هیئت دولت درخواست کرده‌ایم که حضور زنان در عرصه‌ مدیریتی کشور را جدی بگیرند.

وی افزود: طی مکاتباتی از استانداران درخواست شده که موضوع را در استان‌ها پیگیری کنند. قطعا می‌توان با درایت و کفایت و عملکرد خوب این ۳۰ درصد را تا پایان دولت دوازدهم تکمیل کرد.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که در انتخابات مجلس آینده نیز شاخص و آمار حضور بانوان به ۳۰درصد برسد و گفت: ارتقا و بهبود استفاده از ظرفیت زنان و خانواده با جدیت، مشارکت و همیاری دستگاه‌های مختلف،دانشگاهیان ،سازمان‌های مردم نهاد، شوراها و شهرداری‌ها با قوت ادامه می‌یابد.

وی این امر را از آرمان‌های متعالی انقلاب و از سیاست‌های جدی و رویکردهای مد نظر در قوانین بالادستی ذکر و اضافه کرد: در قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه، تکالیف و سیاست‌های مشخصی در زمینه ارتقاء و بهبود وضعیت زنان و تامین فرصت‌های برابر ذکر شده است.

ابتکار با بیان اینکه اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آمار و شاخص‌هایی به تفکیک جنسیت در سطح ملی و استانی تهیه و مشخص می‌شود آموزش برای دختران و پسران در سطوح مختلف به چه شکل است تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کارآمدی داشت.

معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از برنامه‌های جدی دولت را توجه به خانواده دانست و با بیان اینکه برنامه‌هایی در این خصوص در دستور کار دارد، گفت: کارگروه خانواده سالم در معاونت تشکیل شده است و در استان‌ها هم این موضوع دنبال می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسیدن به اشتغال ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی در دانشگاه‌ها بسیار سریع امکان‌پذیر است، گفت: در این زمینه آموزش و پرورش شاید آغازگر حرکت باشد چراکه بخش مهمی از کارکنان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی مهمترین مولفه جامعه سالم را انسان‌های سالم برشمرد و گفت: غفلت از آموزش انسان‌های سالم در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ما را از رسیدن به شاخص‌های مورد نظر دور خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.