عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه موضوع برنج آلوده تبدیل به بحث روز در بازارکشاورزی شده است،گفت: وزارت کشاورزی اعتقاد دارد، برنج های آلوده وارد بازار نشده است.

به گزارش جماران، محمدصادق حسنی جویباری  درباره وضعیت  بازار  برنج  در کشور ،گفت: از تاریخی که مسئولیت مدیریت بازار کشاورزی به وزارت کشاورزی سپرده شده است، بازارکشاورزی به نوعی رها شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،تصریح کرد: وزارت کشاورزی، قدرت وزارت بازرگانی ندارد، بنابراین یکی از دلایل اصلی رها شدن بازار کشاورزی  را می توان در این مقوله  جستجو کرد.

ورود برنج های آلوده  برای کسب  سودهای نجومی توسط سوء استفاده کنندگان

حسنی جویباری افزود: برخی از واردکنندگان برنج، زمانی که مشاهده کردند در واردات برنج نظارتی وجود ندارد، با استفاده از  خلاء نظارتی برای کسب سودهای نجومی  برنج های آلوده و تاریخ گذشته  را وارد کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوء استفاده کنندگان برنج های تاریخ گذشته را بطور مثال کیلویی  200تومان خریداری  می کنند و با افزایش  چند برابری در  بازار بفروش می رسانند، تصریح کرد: وزارت کشاورزی  معتقد است، برنج های آلوده وارد بازار نشده است اما شواهدی  موجود است که برخی ها با سوء استفاده  برنج های تاریخ گذشته را از  خارج کشور وارد بازار کردند و این امر شهروندان  را نگران کرده است.

 وی ادامه داد:  مصرف برنج در  خارج از کشور در یک چارچوب  مشخص  تعیین می شود و این در  حالی است که در بازار های خارجی برای معدوم کردن برنج های خارجی   هزینه  نیز  در نظر  می گیرند تا این برنج بدست مصرف کننده   نرسد.

برنج آلوده تبدیل به بحث روز در بازار کشاورزی شده  است

 وی در ادامه  گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری  خانه ملت  با بیان اینکه  برنج آلوده تبدیل  به بحث روز  در بازار کشاورزی شده  است،یادآورشد: در شرایط عادی سود واردات برنج  قابل قیاس با واردات هیچ کالای کشاورزی نیست./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.