در ماه میلادی جاری دو موضع مطرح شده از سازمان ملل و همچنین موضع نسبت به توافق هسته‌ای با ایران چه بسا در برانگیختن خشم ریاض نقش داشته است.

رسانه‌های عربستانی به شدت دبیرکل سازمان ملل را مورد هجمه قرار داده و نوشتند "انتخاب او یک گناه بین‌المللی نابخشودنی است".

به گزارش جماران، به نقل از روسیا الیوم، روزنامه اینترنتی "سبق" نوشت، "تاریخ و سابقه" آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مملوء از شکست‌ها در مدیریت مسائل و پرونده‌ها است.

این روزنامه در مقاله‌ای دیگر نوشت که "دست‌پاچگی سیاسی گوترش دیگر برکسی پوشیده نیست و تعدادی از مواضع و بحران‌ها نشان داد که رسیدن وی به این پست یک گناه بین المللی نابخشودنی است و ممکن است که به شلیک شدن تیر خلاصی به این سازمان بین المللی بینجامد."

روزنامه عکاظ نیز نوشت، انتخاب گوترش برای این پست یک "گناه بین‌المللی نابخشودنی" است و سازمان ملل از مرحله "ابراز نگرانی" به مرحله "فلج بودن" انتقال یافته است.

این روزنامه در مقاله دیگری با عنوان "گوترش... دجال سازمان ملل" نوشت که سازمان ملل به دلیل سیاست‌های دبیرکل به یک "سازمان دروغ و بهتان‌زنی" تبدیل شده است.

در ماه میلادی جاری دو موضع مطرح شده از سازمان ملل و همچنین موضع نسبت به توافق هسته‌ای با ایران چه بسا در برانگیختن خشم ریاض نقش داشته است.

در این دو موضع، سازمان ملل ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن را در فهرست سیاه قرار داد و همچنین گوترش در مناسبت دیگری از عربستان انتقاد کرد و گفت که عربستان به همراه سه کشور دیگر "۸۷ درصد از تمامی حکم‌های ثبت شده اعدام را اجرا می‌کند".

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.