عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه آموزش پزشکی باید از وزارت بهداشت منفک شود، گفت: تلفیق آموزش پزشکی و آموزش عالی به کیفیت آموزش پزشکی کمک بسیاری خواهد کرد.

به گزارش جماران، محمود صادقی، نماینده تهران، ری و شمیرانات و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ادغام آموزش پزشکی با آموزش عالی و جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت، گفت: در گذشته نیز آموزش پزشکی و آموزش عالی به صورت یکپارچه فعالیت می‌کردند و همه مسائل مربوط به آموزش در وزارت علوم متمرکز بوده است. اواسط دهه 60 بود که این تفکیک صورت گرفت و آموزش پزشکی به وزارت بهداشت واگذار شد.  

او با اشاره به اینکه جداسازی آموزش پزشکی و آموزش عالی در برهه زمانی خاصی اثرگذار بود، افزود: این مسئله در بازه زمانی خاصی می‌توانست به نیازهای کشور پاسخ دهد.

صادقی با بیان اینکه تمرکز امر آموزش می‌تواند به کیفیت آن کمک کند، گفت: تمرکز امر آموزش در وزارت علوم می‌تواند آثار مثبتی در پی داشته باشد، یعنی از لحاظ استانداردهای آموزشی و همچنین انسجام در سیاست‌های کلی آموزشی می‌تواند به ارتقای بیشتر علوم پزشکی کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: همچنان برخی از رشته‌های علوم پزشکی درحوزه وزارت علوم هست و بهتر است؛ مابقی نیز به این وزارتخانه داده شود.

صادقی ادامه داد: تلفیق آموزش پزشکی و آموزش عالی به کیفیت آموزش پزشکی کمک خواهد کرد و بهتر است دوباره آموزش پزشکی از وزارت بهداشت منفک شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.