نشست مهم اعضای دفترهای سیاسی دو حزب اتحادیه میهنی و دموکراتیک کردستان با حضور رئیس‌جمهور عراق و رئیس منطقه کردستان آغاز شد.

به گزارش  جماران، از لحظاتی پیش نشست مهم رهبران ارشد دو حزب اتحادیه میهنی و دموکراتیک کردستان با حضور «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق و رئیس منطقه کردستان در شهر «دوکان» واقع در استان «سلیمانیه»، آغاز شد.

به نوشته «شفق نیوز»، این دیدار به منظور جلوگیری از هرنوع درگیری مسلحانه میان نیروهای پیشمرگه و الحشد الشعبی در سایه بحران به وجود آمده میان اربیل و بغداد در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی در 25 سپتامبر گذشته برگزار می‌شود.

یک منبع آگاه کُردی که خواست نامش فاش نشود درباره مهمترین محورهای این نشست، گفت: این نشست که شامل اعضای دفترهای سیاسی دو حزب اتحادیه میهنی و دموکراتیک کردستان است، به منظور بررسی نتایج همه‌پرسی، صف‌آرایی‌های نظامی در استان کرکوک و گام‌های اربیل برای گفت‌وگو با بغداد برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین مسئله به تاخیر انداختن انتخابات پارلمانی و ریاستی منطقه کردستان یا برگزاری انتخابات پارلمانی بدون برگزاری انتخابات ریاستی در این منطقه بررسی خواهد شد. پس از این نشست نیز، نشست دیگری با حضور تمامی طرف‌های سیاسی کردی از احزاب دیگر فعال در منطقه کردستان، برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.