مقتدی صدر گفت: «علاوه بر اینکه برکناری فؤاد معصوم را اقدامی مفید نمی‌دانم در شرایط فعلی هم این کار درست نیست. آنچه بغداد برای حفظ وحدت مردم و تمامیت ارضی عراق انجام می‌دهد، "شرم‌آور" است».

 

رهبر جریان صدر عراق درخواست‌ها برای برکناری رئیس جمهور این کشور را در این برهه زمانی نادرست دانست و گفت، آنچه دولت عراق در مورد مساله وحدت ملی عراق انجام می‌دهد، "شرم‌آور" است.

به گزارش جماران، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوالی درباره همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: درخواست برخی برای برکناری فؤاد معصوم، رئیس جمهور کشور از سمتش و اعطای این سمت به شخص دیگری (نوری مالکی) که خودش دلیل اصلی اختلافات و مشکلات طایفه‌ای بوده و اهتمام بیشتر به این مساله، به جای موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان یک فشار سیاسی است.

مقتدی صدر افزود: علاوه بر اینکه برکناری فؤاد معصوم را اقدامی مفید نمی‌دانم در شرایط فعلی هم این کار درست نیست. آنچه بغداد برای حفظ وحدت مردم و تمامیت ارضی عراق انجام می‌دهد، "شرم‌آور" است.

مقتدی صدر در ادامه از کردها خواست از همه پرسی و نتایج آن دست برداشته و به بندهای قانون اساسی کشور پایبند و معترف باشند و خودشان و عراق را به فتنه‌ای که راه خروج ندارد، نیندازند.

مقتدی صدر در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ تاکید کرد که ایده برگزاری همه‌پرسی به منزله بهانه‌ای برای اتحاد دولت مرکزی و کل مردم و دولت عراق است و همزمان از بغداد خواست کنترل گذرگاه‌های هوایی و زمینی را به دست گرفته و از مرزها حفاظت کرده و نیروهای امنیتی را به حالت آماده‌باش درآورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.