طاهریان با اشاره به تأکید رؤسای جمهوری در چهارمین نشست شورای عالی راهبردی دو کشور و پس از آن در نشست مشترک مطبوعاتی در مورد توسعه ظرفیت و فعالیت مرزهای سه‌گانه دو کشور تصریح کرد: امیدواریم دستور رئیس‌جمهور و ملزومات مرتبط با این امر مهم عملیاتی شود.

 

به گزارش جماران؛ به دنبال سفر رجب طیب اردوغان به تهران و توافق رؤسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه مبنی بر فعال شدن ٢٤ ساعته مرزهای سه‌گانه دو کشور، سفیر کشورمان در این کشور، از مرز بازرگان - گولبولاغ بازدید کرد.

ابراهیم طاهریان سفیر ایران در ترکیه در این بازدید ضمن گفتگو با مقامات ذیصلاح از روند فعالیت، مشکلات و موانع و مسائل مرتبط با مرز بازرگان و اهمیت توسعه و تجهیز بخش‌های اداری، خدماتی و زیرساختی دروازه مرزی این منطقه مهم ارتباطی میان دو کشور کسب اطلاع  کرد.

سفیر ایران در بازدید از مرز گولبولاغ در مقابل دروازه مرزی بازرگان هم گفت: این نقطه مرزی در ترکیه از امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسبی برخوردار است و با تجهیز بخش‌های مختلف ظرفیت خوبی برای پذیرش مراجعین، ترخیص کالا و مسافر، دارد. از این جهت توسعه و تجهیز نقطه مقابل این دروازه در سمت ایران حائز اهمیت است.

طاهریان با اشاره به تأکید رؤسای جمهوری در چهارمین نشست شورای عالی راهبردی دو کشور و پس از آن در نشست مشترک مطبوعاتی  در مورد توسعه ظرفیت و فعالیت مرزهای سه‌گانه دو کشور تصریح کرد: امیدواریم دستور رئیس‌جمهور و ملزومات مرتبط با این امر مهم عملیاتی شود.

سفیر ایران قبل از مرز بازرگان فرودگاه و گمرک منطقه آزاد ماکو که در حال حاضر فعالیت‌های آن آغاز شده است را مورد بازدید قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.