علی بختیار گفت: «قیمت نفت از 55 دلار که در بودجه 96 پیش بینی شده کمتر نمی‌شود لذا دولت باید بودجه را واقعی ببندد و نباید برای افزایش حاشیه ایمنی و کاهش ریسک قیمت نفت در بودجه 50 دلار بسته شود».

 

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت:قیمت نفت در بودجه سال ۹۷ نباید زیر ۵۵ دلار محاسبه شود.

 

علی بختیار با اشاره به تعیین چارچوب بودجه سال 97 توسط سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای اینکه در سال97 با کسری بودجه مواجه نشود قیمت نفت را زیر 50 دلار در نظر گرفته چرا که در اواسط سال معمولاً به دلیل کاهش قیمت نفت دولت با کسری بودجه مواجه می‌شود و برای کاهش این ریسک و ایجاد حاشیه امن نرخ نفت را زیر 50 دلار بسته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت نفت در سال 97 با توجه به وضعیت بازار طلای سیاه تغییر محسوسی ندارد، افزود: قیمت نفت از 55 دلار که در بودجه 96 پیش بینی شده کمتر نمی‌شود لذا دولت باید بودجه را واقعی ببندد و نباید برای افزایش حاشیه ایمنی و کاهش ریسک قیمت نفت در بودجه 50 دلار بسته شود حتی اگر به دنبال بودجه انقباضی است.

قیمت نفت در بودجه سال 97 باید 55 دلار محاسبه شود

وی با بیان اینکه مجلس طرفدار بودجه انقباضی است، ادامه داد: بستن بودجه انقباضی با واقعی بودن قیمت‌ها منافاتی ندارد لذا دولت باید وضعیت بازار را به شکل واقعی ببیند چرا که پیش‌بینی درباره بازار سال آتی نشان می‌دهد که قیمت نفت از میزان کنونی کاهش نمی‌یابد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قیمت نفت در بودجه سال 97 باید 55 دلار محاسبه شود، یادآور شد: اگر لایحه بودجه سال 97 بر اساس همین چارچوب‌ها به مجلس ارسال شود در کمیسیون تلفیق تغییراتی روی آن صورت می‌گیرد تا قیمت‌ها واقعی شود چرا که قیمت واقعی نفت بالاتر از 50 دلار است.

تولید نفت غیرمتعارف در حال زیان‌ده شدن است

بختیار افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه تولید نفت غیرمتعارف صورت گرفته در حال زیان‌ده شدن است و از سوی دیگر میزان تقاضا و عرضه به یکدیگر نزدیک شده است و وضعیت نفت در بازار جهانی رو به بهبود است لذا قیمت 50 دلاری که برای نفت در نظر گرفته شده پایین است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح فریز نفتی در نیمه دوم سال بار دیگر تمدید می‌شود، تصریح کرد: تمام اعضای اوپک به این باور رسیده‌اند که مسیر فریز نفتی باید ادامه یابد چرا که در غیر این صورت این کشورها با مشکل مواجه می‌شوند لذا با توجه به مصمم بودن اعضای اوپک به فریز نفتی وضعیت بازار نفت روند نزولی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 757411
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.