یک منبع در دستگاه قضایی لیبی گفت: در این تحقیقات مشخص شد برجسته‌ترین فرماندهان داعش در لیبی از مردم این کشور بوده و سایر اعضای آن از اتباع کشورهای همسایه مانند تونس، مصر و سودان هستند.

 

ارتش آمریکا اعلام کرد، در این هفته تعدادی داعشی را در دومین حمله هوایی جنگنده‌های این کشور در لیبی از پای درآوردند.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در قاره آفریقا طی بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله‌ای که دو روز قبل با هماهنگی دولت وفاق ملی لیبی در فاصله ۱۶۱ کیلومتری جنوب شرق شهر سرت انجام شد، تعدادی داعشی کشته شدند.

ارتش آمریکا از کشته شدن افراد مسلح داعش در حمله هوایی که دو روز قبل رخ داد که دومین حمله در این کشور ظرف چند روز گذشته است،‌ خبر داد.

فرماندهی نظامی آمریکایی روز یکشنبه گفته بود، در حمله هوایی جنگنده‌های آن به پادگان داعش در لیبی در ۲۲ سپتامبر جاری ۱۷ داعشی کشته شدند.

یک منبع در دستگاه قضایی لیبی نیز تاکید کرد: داعش پس از آنکه در سال گذشته پایگاه خود در شهر سرت را از دست داد، در صحرای لیبی ارتشی متشکل از سه گردان تشکیل داد.

الصدیق الصور، دادستان لیبی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که ۸۳۰ حکم بازداشت برای کسانی که مظنون به پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند صادر شده است و این امر در  نتیجه چندین ماه تحقیقات صورت گرفت.

الصور افزود: علاوه بر این ۸۳۰ مظنون، ما بازداشت ۵۰ تن دیگر که در حال حاضر در خارج از لیبی به سر می‌برند را از پلیس اینترپل خواستاریم.

وی ادامه داد: در جریان تحقیقات از افراد بازداشت شده که از ساکنان شهرهای مختلف لیبی بودند اطلاعات ارزشمندی درباره فعالیت‌های این گروه تروریستی در لیبی به دست آمد.

این مسؤول لیبیایی با اشاره به اینکه در جریان تحقیقاتی که در خصوص داعشی‌ها در لیبی انجام شد، هویت فرماندهان این گروه تروریستی فاش و مشخص شد بیشتر آنها در درگیری‌ها در سرت کشته شده‌اند، اظهار داشت: هنوز  تعدادی از داعشی‌ها پس از اینکه در دسامبر سال گذشته پایگاهشان در شهر سرت را از دست دادند، در جنوب لیبی به سر می‌برند.

وی فاش کرد: در این تحقیقات مشخص شد برجسته‌ترین فرماندهان داعش در لیبی از مردم این کشور بوده و سایر اعضای آن از اتباع کشورهای همسایه مانند تونس، مصر و سودان هستند.

دادستان لیبی افزود: تحقیقات برای تعیین هویت ۷۸۰ جسد نیروهای داعش که در سرت کشته شدند، ادامه دارد.

فرماندهی نظامی آمریکا یکشنبه گذشته نیز از کشته شدن ۱۷ داعشی در ۶ حمله هوایی علیه پایگاه این تروریست‌ها در لیبی خبر داده بود.

این در حالی است که آنجلینو آلفانو، وزیر خارجه ایتالیا به زودی به لیبی سفر می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.