رییس جمهوری ترکیه گفت: اسرائیل و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تنها طرف‌هایی هستند که از استقلال کردستان عراق حمایت می‌کنند که این مساله بر قانونی نبودن این گام تاکید دارد.

در اسرائیل اعلام شده است که رییس جمهوری ترکیه تهدیدی را علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر تعلیق عادی سازی روابط آنکارا با تلاویو در صورت ادامه حمایت اسرائیل از استقلال کردهای عراق مطرح کرده است.

به گزارش جماران، به نقل از القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بعد از همه پرسی کردستان عراق گفت که اگر اسرائیل در حمایت خود از استقلال کردستان عراق بازنگری نکند ترکیه هیچ گامی برای عادی سازی روابط با اسرائیل اتخاذ نخواهد کرد.

اردوغان گفت: برافراشتن پرچم‌های اسرائیلی در تظاهرات حمایت از همه پرسی کردستان باعث نجات کردها در شمال عراق از تحریم‌هایی که ترکیه علیه آنها اعمال خواهد کرد، نخواهد شد.

وی گفت: اسرائیل و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تنها طرف‌هایی هستند که از استقلال کردستان عراق حمایت می‌کنند که این مساله بر قانونی نبودن این گام تاکید دارد.

وی افزود: وقتی ما تحریم‌هایی را علیه آنها اعمال کردیم و هیچ منبع رزقی برای آنها باقی نماند، آنها بروند ببینند اسرائیل چه چیزی می‌تواند به آنها ارائه دهد!

اردوغان درخصوص تلاش‌ها برای ناکام گذاشتن اعلام استقلال کردستان عراق تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها روی میز است و این مساله تنها محدود به عملیات نظامی و هوایی نخواهد بود.

پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل از تشکیل کشور مستقل کردها حمایت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.