جانشین فرمانده کل ارتش گفت: هنگامی که انقلاب پیروز شد شرایط خاصی بر کشور حاکم شد و استکبار جهانی تمام توان و انرژی خود را به کار بست که این نظام نوپا را ساقط کند.

 

به گزارش جماران؛ جانشین فرمانده ل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در ابتدای یگان‌های ارتش از نظر عِده و عُده وضعیت مناسبی نداشت و در مقابل ارتش بعث ۱۲ لشکر و ۲۵ تیپ مستقل داشت.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در همایش گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: هنگامی که انقلاب پیروز شد شرایط خاصی بر کشور حاکم شد و استکبار جهانی تمام توان و انرژی خود را به کار بست که این نظام نوپا را ساقط کند و نا امنی‌های گسترده در شمالغرب بوجود آورد.

وی افزود: موج وسیع ترور و بمب گذاری در کشور موجب شد تا سپاه که تازه تأسیس شده بود تمام انرژی و توانش را برای مبارزه با ضدانقلاب داخلی و حفاظت از مسئولین و تاسیسات بگذارد. در شرایطی که فرماندهان عمده ارتش رفته بودند، افسران جوانی که در رأس ارتش قرار گرفتند یگان‌ها را ساماندهی کردند و برای دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی در شمالغرب وارد کردند و رشادت و فداکاری‌های ارتش در شمال غرب در مدت ۱۸ ماه درگیری کردستان ۱۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در ابتدا یگان‌های ارتش از نظر عِده و عُده وضعیت مناسبی نداشت و در مقابل ارتش بعث ۱۲ لشکر و ۲۵ تیپ مستقل داشت و مورد پشتیبانی غرب و شرق بود و دشمن انرژی و پتانسیل عظیمی را گرد آورده بود که خود را یک هفته‌ای به تهران برساند اما همین یگان‌های نیروی زمینی تکه تکه شدند، قطعه قطعه شدند و شهید و زخمی دادن تا توانستند جلوی هجوم اولیه یگان‌های رژیم بعث عراق را بگیرند اما بالاخره خط شکسته شد و دشمن جلو آمد که هوانیروز و نیروی هوایی چون پرندگان ابابیل به شکار تانک ها و نفر برها آمدند.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه ارتش با حضور مومنانه و خالصانه در دفاع مقدس  به رسالت و مسئولیت خود به شایستگی عمل کرد  توضیح داد: در این راه ارتش ۸۰۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به عملیات کمان ۹۹ نیروی هوایی گفت: در روز دوم جنگ نیروی هوایی ۱۴۰ فروند هواپیما را آماده کرد و اهدافی در خاک عراق را مورد حمله قرار داد و این کار بزرگی بود به گونه ای که صدام در روزهای آغازین جنگ فهمید که چه کار اشتباهی مرتکب شده و دست هایش را بالا برد و درخواست آتش بس کرد.

امیر پور دستان افزود: سپاه و ارتش چون یک صف واحد در مقابل دشمن ایستادند و اقتدار و ولایت مداری خود را به نمایش گذاشتند و امروز نیز از اقتدار نظام و امنیت کشور دفاع می‌کنند.

در پایان از تعدادی از رزمندگان پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.