نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است که بیشتر بحث ها فرهنگی بود ولی در ملاقات با رؤسای مجالس مسائل دیگری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش جماران؛ علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به حواشی ایجاد شده درباره سفر برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به اروپا پاسخ داد.

وی گفت: ما به سه کشور پرتقال، فرانسه و لهستان سفر کردیم که حدود پانزده ملاقات با مسئولین بلندپایه این کشورها انجام شد. مهمترین آن ها دیدار و رایزنی با رئیس مجلس ملی فرانسه و رئیس مجلس سنای لهستان و ملاقات با وزرای فرهنگ این کشورها بود.

وی اضافه کرد: درست است که بیشتر بحث ها فرهنگی بود ولی در ملاقات با رؤسای مجالس مسائل دیگری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله در ملاقات با رئیس مجلس ملی فرانسه مسئله حضور منافقین در فرانسه مطرح و اطلاعاتی درباره طرز فکر و عملکرد این گروه داده شد و در واقع حضور آن ها مورد اعتراض ما قرار گرفت. همچنین درباره مسئله برجام به ویژه با توجه به مواضع ترامپ و نطق اخیر او در مجمع عمومی سازمان ملل گفت وگو و تاکید کردیم که اتحادیه اروپا خصوصا کشورهایی که برجام را امضاء کردند مانند فرانسه، استقلال خودشان را نشان دهند و دنباله رو آمریکا نباشند و بیشتر از برجام حمایت کنند.

نایب رئیس مجلس یکی دیگر از موضوعات مطرح شده با رئیس مجلس ملی فرانسه را مسائل منطقه خاورمیانه عنوان کرد و گفت: در این مذاکرات نقش ایران را در بهبود وضع سوریه و عراق در اثر سرکوب داعش ذکر کردیم و از آن ها خواستیم تا از روش ایران در مقایسه با عربستان سعودی حمایت بیشتری کنند. در پاریس از مقر سازمان یونسکو نیز بازدید و با نماینده ایران در این سازمان گفت وگو کردیم. از جمله درباره سند 2030 تبادل نظر شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به حواشی ایجاد شده درباره این سفر در برخی از رسانه ها گفت: در مجموع سفر مفیدی بود ولی متاسفانه شیطنت هایی شد. خصوصا در مورد عکسی که ما را در حال بازدید از موزه لوور پاریس نشان می داد.

وی ادامه داد: برای بازدید کامل موزه لوور پاریس باید حداقل دو روز وقت صرف کرد که ما کلا یک ساعت و نیم وقت پیدا کردیم تا بازدیدی از آن داشته باشیم. در این میان وقتی داشتیم نقاشی ها و مجسمه های سقف یکی از سالنهای این موزه را می دیدیم، خبرنگار ایرنا که از لندن برای پوشش خبری این سفر آمده بود عکسی گرفت و در میان خبرها این عکس را هم مخابره کرد.

یکی از روزنامه ها هم شیطنت کرد و در صفحه اول خود عکس را چاپ کرد و نوشت نماینده ها به چه چیزی نگاه می کنند و اصلا چرا این سفر صورت گرفته است. مگر ما برای تفریح رفته بودیم؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 752688
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.