نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش پس از دیدار هیاتی از سازمان ملل و انگلیس با بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به خبرنگاران گفت: برگزاری رفراندوم استقلال در 25 سپتامبر 2017 دورنمایی از مشروعیت بین الملل ندارد

به گزارش جماران؛ آمریکا و متحدان غربی‌اش به رهبران کردهای عراق تاکید کرده‌اند تا رفراندوم استقلال را کنار گذاشته و برنامه‌ای جایگزین برای جلوگیری از درگیری میان اربیل و دولت مرکزی در بغداد درنظر بگیرند.

به نوشته روزنامه حریت، برت مک‌گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش پس از دیدار هیاتی از سازمان ملل و انگلیس با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به خبرنگاران گفت: برگزاری رفراندوم استقلال در 25 سپتامبر 2017 دورنمایی از مشروعیت بین الملل ندارد. این رفراندوم پروسه‌ای بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد، رهبران کرد می‌توانند برای جلوگیری از درگیری میان اربیل و دولت مرکزی در بغداد جایگزینی مناسب برای برگزاری این رفراندوم استقلال درنظر بگیرند و برنامه‌ای برای مذاکرات بیابند و این همه‌پرسی را به تاخیر بیندازند.

مسعود بارزانی گفته است که رهبران سیاسی این منطقه خودمختار این پیشنهاد را بررسی می‌کنند البته جزئیاتی از آن را مطرح نکرد.

بارزانی بارها گفته که رفراندوم در زمان برنامه‌ریزی شده‌اش که 25 سپتامبر 2017 است، برگزار می‌شود.

پارلمان عراق در واکنش برگزاری این رفراندوم را غیر قانونی خوانده و به برکناری نجم الدین کریم، استاندار کرکوک رای داده که از جانب کردها تعیین شده است.

این استاندار گفته است که رفراندوم در زمان برنامه‌ریزی شده‌اش برگزار می‌شود.

دولت بغداد و همسایگانش مخالف برگزاری این رفراندوم هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.