حجت‌الاسلام منتظری در همایش یک روزه معاونت‌های احیای حقوق عامه دادستانی‌های مرکز استان‌ها با تاکید بر ضرورت توجه و حرکت در مسیر حق و حق‌خواهی گفت:یکی از مسائل بسیار مهم و تاثیر گذار در مسیر حق خواهی دفاع از حقوق عامه است که مسئولیتش بر دوش دادستان هاست.

به گزارش جماران؛ دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت توجه دادستان های سراسر کشور به احیای حقوق عامه گفت:مقوله احیای حقوق عامه تنها به عهده قوه قضاییه و دادستانی نیست و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه همکاری کنند.

حجت‌الاسلام منتظری در همایش یک روزه معاونت‌های احیای حقوق عامه دادستانی‌های مرکز استان‌ها با تاکید بر ضرورت توجه و حرکت در مسیر حق و حق‌خواهی گفت:یکی از مسائل بسیار مهم و تاثیر گذار در مسیر حق خواهی دفاع از حقوق عامه است که مسئولیتش بر دوش دادستان هاست.

وی افزود: اگر در دفاع از حقوق عامه کوتاهی کنیم آسیبش را در نهایت جامعه می بیند و خود ما هم به عنوان عضوی از جامعه از این آسیب‌ها بی‌نصیب نخواهیم ماند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مصادیق حقوق عامه زیاد است و باید بر اساس توان و ابزار های در دست دادستانی کل کشور و دادستانی های سراسر کشور  و ضرورت های جامعه اولویت بندی شود .

منتظری مسئله آب را از نخستین اولویت‌های حقوق عامه دانست و تاکید کرد: مسئله آب در کشور باید با همکاری و مساعدت وزارت نیرو مدیریت شود و شورای عالی آب نیز باید وارد موضوع شود تا جلوی آسیب های کمبود آب گرفته شود.

وی تصریح کرد: در موضوع چاه‌های آب هم متاسفانه دچار مشکل هستیم و باید اشکالات آن را بررسی کنیم و ببینیم که چطور می‌شود که با وجود منابع محدود آب مجوز حفر چاه داده می شود و یا چگونه بعد از گذشت چند سال چاه‌های غیر مجاز مجوز دار می‌شوند؟

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی مسئولان اجرایی در زمینه حفظ و حفاظت از حقوق عامه از جمله منابع ملی کوتاهی می‌کنند، گفت: مسئولان اجرایی هر جا دیدند که حقوق عامه تضییع می شود باید به دادستان ها اعلام کنند و اگر دادستان برخورد نکرد می‌توانند به قوه قضاییه و راس قوه قضاییه اعلام کنند.

منتظری تجاوز و تعدی به منابع ملی اعم از جنگل‌ها، اراضی بایر، حریم رودخانه‌ها و ... را از دیگر محورهای مورد توجه در حقوق عامه بر شمرد و گفت: متاسفانه افراد منول و ثروتمند و دارای قدرت هر کجا زمینی در منطقه ای خوش آب و هوا می‌بینند به ساخت و ساز می‌پردازند و تغییر کاربری می‌دهند و یک عده هم چشم روی هم می‌گذارند و نتیجه‌اش ساخت و ساز‌های بی‌رویه در مناطق مختلف کشور و از بین رفتن جنگل ها و منابع ملی کشور می شود.

دادستان کل کشور با اشاره به مصادیقی از تجاوز به منابع ملی در مناطق مختلف شمال و جنوب کشور و تهران افزود: یکی از مشکلات در زمینه برخورد با تجاوز ها به منابع ملی عدم هماهنگی لازم بین سازمان های متولی است. متاسفانه در این زمینه مسئولان توپ را در زمین یکدیگر می اندازند.

وی از برخی چشم پوشی‌ها و تبانی‌ها در کنار تبعیض در مقابله و برخورد با متخلفان را از دیگر مشکلات بر سر راه برخورد با تجاوز به منابع ملی دانست و از دادستان های سراسر کشور خواست با جدیت و در مسیر قانون به برخورد با متخلفان در این زمینه بپردازند و مطالبه گرانه حقوق عامه پیگیری و نظارت کنند.

منتظری تاکید کرد: دادستانی کل کشور آماده هر گونه کمک و حمایت در دفاع از حقوق عامه است و از وزارت خانه ها و سازمان های متولی هم می خواهیم که در این زمینه کوتاهی نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.