ابطحی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی سفارش جدی نسبت به کمک و فراهم کردن امکانات برای پناهندگان شده، اظهار کرد: بنابراین عرصه تعلیم و تربیت نیز یکی از بخش‌هایی است که می‌توان به اتباع بیگانه که به کشورمان مهاجرت کرده و پناه آورده‌اند، کمک کرد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار اهتمام جدی وزارت آموزش و پرورش در ایام ثبت نام دانش آموزان نسبت به نام‌نویسی اتباع بیگانه خصوصا کودکان افغانستانی شد.

سید محمدجواد ابطحی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش باید در ایام ثبت نام دانش آموزان در مدارس نسبت به نام‌نویسی اتباع بیگانه خصوصا کودکان افغانستانی اهتمام جدی داشته باشد، گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید برای ارائه امکانات تحصیلی به مهاجران برنامه‌ریزی کنند تا در مدارس دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی سفارش جدی نسبت به کمک و فراهم کردن امکانات برای پناهندگان شده است، اظهار کرد: بنابراین عرصه تعلیم و تربیت نیز یکی از بخش‌هایی است که می‌توان به اتباع بیگانه که به کشورمان مهاجرت کرده و پناه آورده‌اند، کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه ثبت نام اتباع بیگانه در مداس کشورمان از حیث سیاسی و فرهنگی نیز دارای اهمیت است، تصریح کرد: در سفر به کشور برزیل با فردی خارجی برخورد کردیم که دانش آموخته نظام تعلیم و تربیت کشورمان بود و بر این اساس فرهنگ ایرانی را اشاعه می‌داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز تاکید کرده‌اند "هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند"، ادامه داد: این روند در حالی مطرح می‌شود که کمک‌های چندانی از سوی جوامع و سازمان‌های بین‌المللی برای فراهم کردن امکانات تحصیلی مهاجران در کشورمان نشده است و ایران اسلامی به طور جدی اقدام به تسهیل امور کرده است.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین مدیران مدارس در مناطق مختلف کشور باید دانش آموزان افغانستانی و اتباع خارجی را بدون هیچ مشکلی ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 733839
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.